Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Training lopen vs fietsen

bruine 4 3693 4-6-2004 15:37  

Dernière réponse

bruine
le pendule, je ne fais que ça
103 posts

29-5-2004
16:23

 

Training lopen vs fietsen

hoi,

gisteren heb ik het vervelende bericht gekregen van de dokter dat ik voorlopig niet meer mag hardlopen omwillen van een stressfactuur aan het rechter onderbeen (shin split). Dit komt nu wel zeer ongelegen aangezien ik mij aan het voorbereiden ben voor een hoogalpiene tocht in Tirol (beklimming van de grossglockner en andere toppen).

De arts zei wel dat ik nog mocht fietsen om mijn conditie op peil te houden. Zijn er nog mensen die enkel conditietrainig doen met de fiets als voorbereiding voor alpinisme?

Of moet ik mij serieus zorgen beginnen maken.

Ik liep makkelijk 10km en nu ben ik van plan tweemaal tot driemaal per week 60km te fietsen.

Adviezen??

merci,

tom

 

 

pvdb
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
626 posts

29-5-2004
17:53

www
 

fietsen

Ik loop al enkele jaren niet meer wegens een beetje te versleten knieën. Wel ga ik geregeld mountainbiken, zowel in Vlaanderen als in de ardennen. Onze enige belgische berggids heeft me trouwens nog verteld dat dit de beste training is voor alpinisme.Als je zo een uurke of 2-3 gaat biken met een gemiddelde pols van 145-150 en met pieken van 187-188 (bv op de koppenberg)kan je ook in de bergen wel een stootje verdragen.

-P
 
----------------
No risk, no fun.

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

3-6-2004
15:43

www
 

Geen adviezen maar wel moed in spreken kan ik doen.

Verleden zondag in Overleven op Canvas ging het over Ulrik Persyn, prof aan het sportkot-KULeuven (jawel een van mijn proffen). Hij heeft zwemsters als Lempereur en Becue groot gemaakt. Het begin van zijn carriere was echter in de atletiek. Hier begeleidde hij, samen met Mon VandenEynde, Gaston Roelants in zijn zegetochten op de steeple. Drie maand voor de Olympische Spelen(van Tokio als ik het goed heb) kon hij niet meer trainen door problemen met de benen. Hij volgde toen een krachttrainingprogramma puur met de armen (boksen ed.) om toch cardiovasculair actief te blijven. Een week voor de OS kon hij terug lopen en in de finale ging hij onmiddellijk in de aanval en won met overtuiging.
Ik vond het het vermelden waard. Lopen of fietsen zou niet veel uitmaken, zei ook Prof. Persyn.

Greetz T

PS: Hilde, hadden we hier verleden jaar niet een discussie over gehad ??
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

4-6-2004
15:38

 


Hilde, hadden we hier verleden jaar niet een discussie over gehad


ja en ging jij niet eens een samenvatting van alle verschenen items over training online zetten ?

 
----------------
walk through life and talk to everyone

 
[last edited on 2004.06.04 15:38:14]