Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

handen

Joda_482 8 3124 7-5-2004 14:16  

Dernière réponse

Joda_482
un verre d'eau svp
10 posts

6-5-2004
08:40

 

handen


iedere keer dat ik ga klimmen staat mijn handpalm bovenaan met bleinen. Tegen het zweet gebruik ik magnesium. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?

Greetings

Gekko

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

6-5-2004
08:57

www
 

Eelt kweken door meer te klimmen en zelfs dán ga je soms nog een blein krijgen. Helemaal leuk wordt het als het velletje loskomt, dan heb je een mooie flapper

 

 

Scuba Climber
fidèle client
277 posts
kill 'em all,
let God sort 'm out!

6-5-2004
09:36

 

Yep, the boss has got it right once more!

Furthermore: als er inderdaad open bleinen ontstaan: vergeet deze niet te ontsmetten na 't klimmen, zeker wanneer magnesium aan de open wond zou komen (en infeite sowieso altijd)

Klim ze, zou ik zo zeggen!

Grtz,

Scubaclimber
 
----------------
kill 'em all,
let God sort 'm out!

 

 

Koenkrol
fidèle client
229 posts

6-5-2004
13:58

www
 



iedere keer dat ik ga klimmen staat mijn handpalm bovenaan met bleinen. Tegen het zweet gebruik ik magnesium. Hoe kan ik dit in de toekomst voorkomen?



Rustiger klimmen helpt bij mij. Gewoon gecontroleerder je handen plaatsen, zeker op grotere grepen waar je dus met je hand in kan en niet alleen je vingers. Het is trouwens geen slechte gewoonte om je handen voorzichtiger en juister te zetten denk ik. En anders zoals gezegd, eelt kweken.

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

10-12-2012
14:29

www
 

Ik vind dit precies een beetje verwarrend..
een paar threads lager 'warme handjes' werd gesproken over veiltjes en zo om eelt juist weg te krijgen..
(http://www.belclimb.be/forum_posts.asp?mode=viewTopic&topicID=3506)

ik heb dat probleem van die bleinen ook soms als ik wat te enthousiast ben gaan fietsen
 
----------------
DE JEROEN (TM)

 
[last edited on 2004.05.06 15:55:24]

 

 

Koenkrol
fidèle client
229 posts

6-5-2004
16:07

www
 

Ik zat met een gelijkaardig probleem toen met die warme handjes, ik heb van een van jullie de tip gekregen om gecontroleerder te klimmen in grote grepen en dat hielp wonderwel.

Vraag is in hoeverre zijn het blaren he? Huid die loskomt is gewoon eelt dat je eraf trekt. Echte blaren zijn brandwonden na schurende bewegingen over langere tijd. Dus met de fiets kan je dat best hebben omdat je trillingen absorbeerd met je handen en dat schuurt. Bij klimmen denk ik dat de wrijvende werking niet lang genoeg aan 1 stuk duurt om echte blaren te krijgen, allez met vocht en al. Denk dat het eerder of wel niet is ofwel eelt dat ge er in brokken aftrekt.

 

 

Joda_482
un verre d'eau svp
10 posts

7-5-2004
09:08

 

het zijn effectief wel bleinen. Na iedere klimbeurt moet ik er toch een twee à drie verzorgen.

greetings

Gekko

 

 

Lieven
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
646 posts

7-5-2004
14:16

 

Zoals hier al gezegd, komt het volgens mij inderdaad aan op twee dingen:

- Veel klimmen en, zoals dat in de volksmond klinkt, eelt kweken. Normaalgezien gaat dat wel vrij snel hoor.

- Efficiënt klimmen: voorzichtig zijn bij (grotere) grepen die je niet met je vingertoppen, maar wel met je hele vingers belast. Je poot er niet opkwakken, maar rustig en gecontroleerd belasten. Blaren kan je krijgen door grepen té dynamisch te belasten. En ook opletten wanneer je eruit gaat: tracht er niet uit te 'schuiven' met je handen, maar gewoon te lossen.

Succes