Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Spierkracht in boekje Blokker

Stephan aka stefke 12 2820 9-5-2004 12:37  

Dernière réponse

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

28-4-2004
18:09

 

Spierkracht in boekje Blokker

In het folderke van Blokker staat er zo'n spiertrim-spulleke...kan je daar een degelijk resultaat mee krijgen wat betreft spierkracht?? Wat is jullie mening hierover?
 
----------------
www.geocities.com/lovelymountain Why do I climb Mountains? Because they're there. (Mallory)

 

 

ruth
parfois ça m'arrive de grimper
2575 posts

28-4-2004
21:51

 

volgens mij is dat iets tijdelijk. dit wordt geen vaste spiermassa e
da's wat ik er van denk!
r
 
----------------
*met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal*

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

29-4-2004
13:09

www
 

Als t zo iets elektrisch stimulerend is dan kan ik je er al over vertellen dat het het grote nadeel heeft dat de spieren wel verstevigd worden maar niet de pezen. Dat vergroot de kans op overbelasting en peesontstekingen en dergelijke.
Laat anders eens weten over welk toestel je het juist hebt? Vind je het toevallig niet terug via google of zo?
Greetz T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

jolien
kzal r int vervolg op lette
462 posts
Ook al zit je in een stampvol cafÃ, alleen zijn kan je overal

29-4-2004
20:40

 

bedoel je zo een vlindertje?
Zo ja dat heb ik ook en dat geeft zo trillingen maar dat doet bij mij vreselijk pijn tenzij je het in de massage stand zet en dat is niet echt bevorderlijk voor de spieren

jolien
 
----------------
not so dead afraid

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

29-4-2004
22:18

 

jeps da bedoelde ik..!!
 
----------------
www.geocities.com/lovelymountain Why do I climb Mountains? Because they're there. (Mallory)

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

30-4-2004
14:44

www
 

Btw: Zoiets bedoelde ik ook, dus let er mee op.
T
 
----------------
The time to start training is when you stop improving - Ben Moon

 

 

Stephan aka stefke
multiforale schizofreen
4371 posts
Klimkriebels again

2-5-2004
14:54

 

Als ik het gebruik ervan kan combineren met blijven klimmen...is het dan aan te raden?
 
----------------
www.geocities.com/lovelymountain Why do I climb Mountains? Because they're there. (Mallory)

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

3-5-2004
13:14

 

ik heb ooit na een loopwedstrijd me laten 'masseren' door zo'n apparaatje: 'k vond het alles behalve aangenaam, die elektrische stromen... pfff... anderzijds ontspande het wel mijn spieren: ik denk dus wel dat het de recuperatie versnelt; ivm versterkende functie: geen ervaring mee, maar zie de belangrijke opmerking van tijl!
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

Koenkrol
fidèle client
229 posts

3-5-2004
13:36

www
 

Ik denk dat dit een positieve invloed kan hebben op recuperatie (kinesisten gebruiken gelijkaardige toestellen, hetzij iets professioneler). Of je spierkracht wint betwijfel ik ten sterkste.

 

 

Crime-fighter
fidèle client
227 posts
leave no men behind

8-5-2004
18:01

 

Zoals koenkrol al zei, in combinatie met sport gaat zoiets wel iets of wa resultaat hebben. In kine worden die dingen vrij veel gebruikt en heeft het zijn nut bewezen bij revalidatie ed. Of ge er echt spieren van krijgt...

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

9-5-2004
09:12

 

het probleem is dat door de stimulatie de spiervezels wel aanspannen en lichtjes verstevigen maar enkel statische kracht onder die welbepaalde hoek zal heel lichtjes verbeteren... voor een echte versteviging heeft de spier een volledige contractie nodig.. dwz beweeg de spier langs de volledige ROM (range of motions) met een gewicht... voor spierkracht bij te winnen doe je korte reeksen met veel gewicht (3x10 of 3x8..)
en voor spieruithouding doe je veel reeksen met relatief licht gewicht (3x 15 of 3x 20...)

het apparaatje zorgt er wel voor dat u spieren sneller gaan reageren op prikkels... (sneller aanspannen enzo..)

greetz

ps... met zo'n toestel kan je niet vermageren... want lokaal vermageren gaat NIET!!!
 
----------------
in tijden van nood kent men zijn vrienden en de begrafenisondernemer

 
[last edited on 2004.05.09 09:12:12]

 

 

Wout
Married with child
1179 posts
Iedere tegenslag maakt je sterker (Marc Herremans)

9-5-2004
12:37

 

lokaal verdikken daarentegen...
 
----------------
Wherever you go, don't eat yellow snow!