Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Blacklist Yvoir

Tijl 13 4087 11-4-2006 18:37  

Dernière réponse

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

20-10-2003
12:44

www
 

Blacklist Yvoir

Ik denk dat t VBSF verantwoordelijk is voor dees massief maar zij zullen ook wel deze blacklist zien staan zeker!?

-De relais van Hemo Pump bestaat uit nog slechts één broche. De andere hangt nog wel vast in de ketting maar hangt daar slechts mooi te hangen.
-Een beetje snoeien zou ook wel mogen in First blood. Die doornen hebben zo hun charmes en verklaren de naam van de route dan misschien wel. Maar een beetje kortwieken kan het wel eens plezanter maken. En sorry, ik had geen werkhandschoenen mee...
greetz T

Ps: De herfst geeft klimmen toch altijd een aparte dimensie. Mijn tweede paar klimschoentjes was na de klimsessie eerst niet meer vindbaar onder het nieuwgevallen bladertapijt
 
[last edited on 2003.10.20 12:44:18]

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

20-10-2003
13:22

 

"Another day at paradou" 5c+ (le Lierre) mist een ketting op het relais wegens gestolen.
 
----------------
Only those who lack it use the adjective 'excess' in front of testosterone

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

20-10-2003
19:08

www
 

Hallo,
Op de website van het VBSF staat een formulierje waarop je alle opmerkingen betreffende de massieven beheerd door het VBSF kenbaar kunt maken.
hierna de het webadres
http://www.vbsf.be/massief_formulier2002.htm

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

20-10-2003
20:08

www
 

Heel handig formulier, maar op die manier worden de klimmers nog niet geïnformeerd over een scheve situatie.

G

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

21-10-2003
18:40

www
 

daarin moet ik je gelijk geven, maar de rotskuisverantwoordelijk(en) worden dan door VBSF van deze scheve situaties op de hoogte gebracht, en kunnen dan plannen om er iets aan te doen.

 

 

MM
fidèle client
287 posts
I wish my brain had a map to tell me where my head should go.

22-10-2003
20:49

 

volgens mij was da probleem boven Hemopump al een tijdje gesignaleerd. maar daar is duidelijk nog niets mee gebeurd
 
----------------
a climber's day begins with the crux: getting out of bed

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

8-11-2003
16:57

www
 

2-D Love op Dalle Rose

Opgepast: In het bruine stuk dat je halverwege passeert ligt een enorm groot stuk rots los. Feitelijk drie delen waarvan het grootste een kleine meter lang en een doorsnede van 20cm op 20 cm heeft.(Ruw geschat) Ook in het begin van deze route zijn er wat stenen waar een kleine halve centimeter speling op is.
T

 

 

Werner
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
509 posts

13-4-2004
10:16

 

De haak hangt nog steeds te bengelen aan de relais boven Hemo Pump.

Greetinz
Werner
 
----------------
"De mens die het meest geleefd heeft is niet hij, die de meeste jaren telt,
doch hij, die het 't diepst ervaren heeft." (J.J. Rousseau)

 

 

david
fidèle client
288 posts

13-4-2004
20:51

 

Dat van die losse stenen is al bekend bij de rotsbeheerders dacht ik. Ze hebben mij vertelt dat die binnenkort verwijdert zullen worden, maar het is niet zo simpel want de treinen zullen er dan eventjes niet mogen rijden wegens veiligheidsoverwegingen.

 

 

hans
le pendule, je ne fais que ça
142 posts
chalk is my dope

10-4-2006
19:15

 

Die ene haak van hemopump hangt twee jaar na datum nog steeds los.

----------------
chalk is my dope

 
[last edited on 2006.04.10 19:15:14]

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

11-4-2006
13:16

 

Is er daar geen mogelijkheid om een relais te maken rond een boom/steen ofzo?

In landelies zijn er lange tijd routes geweest waar het de bedoeling was de boom te nemen als relais.

 

 

Stef Laevaert
un verre d'eau svp
12 posts

11-4-2006
18:38

 

Het was genoteerd

Hemo/Dalle Rose ea de tijd is beperkt, handen te kort en keuzes moeilijk soms.

Het is zo dat we tot voor kort in Yvoir even niets deden aangezien we niet 100 % wisten welke richting het zou uitgaan ten gevolge de milieuvergunning. (vb Hotton waar een deel routes weg moeten ....)

Ondertussen weten we waar-aan en waar-af zodat begin maart BVLB er al een groot deel van La Dalle ging ontbramen! De rest van La Dalle krijgt in september een beurt. Dalle Rose ea volgen eveneens in het najaar. Er moet links en rechts eveneens gesnoeid worden en dit mogen we eerst na 1 augustus.

De komende weken, maanden zal ook de veiligheidstechnische uitrusting van het ganse massief herbekeken worden. Een aantal standplaatsen worden aangepakt waaronder de Pump van Hemo. Kom gerust nog eens kijken binnen een paar weken en breng een schaartje mee. Die braam mag jij ook wegknippen.

Moesten we ons kunnen veroorloven hier een betaalde werknemer op te zetten zou het een pak makkelijker gaan. Zolang het voor ons allen vrijwilligers werk blijft en de verplaatsingen al langer hoe kostelijker worden zal er links en rechts een haakje op "half zeven" blijven hangen. Hetzelfde voor al die losse blokjes die er altijd zullen blijven liggen en/of komen.

Dat is nu eenmaal inherent aan het outdoorklimmen.
Het kan misschien frustrerend zijn dat het soms wat lang duurt. Het is nog frustrerender al die rotsen te zien liggen waar we op mogen klimmen doch nog niet kunnen klimmen vanwege...
Want er zitten geen haken in en er liggen blokken los. Tegenwoordig zijn ze nogal verwend.
Keuzes hé.

Ga binnenkort eens klimmen in Pont à Lesse op Castel waar er ondertussen stillaan een 40 tal nieuwe en herbehaakte routes zitten. Tegen dat je terug in Yvoir komt is Hemo OK.
Beloofd.

Betreffende die meldingen via de VBSF site, men werkt aan een nieuwe site en ik weet dat er niet echt veel tijd aan het updaten van de oude wordt besteed. Shame on ...

Stef de vrijwiliige VBSF rotsenman
 
[last edited on 2006.04.11 18:38:44]

 

 

BCN
red.
28 posts

10-12-2012
14:29

 

off-topic

The off-topic part was moved here...
This thread was split by theboss.