Questions sur le site? Quelque chose qui ne fonctionne pas? Suggestions? Votre message ici!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Belclimb Frequently Asked Questions

BCN 9 15956 29-9-2004 22:44  

Dernière réponse

BCN
red.
28 posts

2-10-2003
12:09

 

belclimb.net Frequently Asked Questions

Hallo allemaal,
in deze thread zal je veel voorkomende vragen terugvinden, met daarbij telkens een nuttig antwoord.

We zullen deze regelmatig aanvullen en/of corrigeren.

Enkel onze moderators kunnen in deze thread berichten plaatsen.

 
--------------
 
Bonjour à tous,
Dans ce thread vous trouverez les questions posées le plus fréquemment avec une réponse adaptée.

Nous les corrigerons de temps en temps et ajouterons des nouvelles questions et réponses.

Seuls les modérateurs du BCN peuvent publier des messages dans ce thread.

 

 

BCN
red.
28 posts

20-6-2010
23:16

 

Waar kan ik klimschool volgen?
Où est-ce que je peux suivre des cours d?escalade?

Waar kan ik klimschool volgen?

Neem contact op met één van de clubs of federaties die je hier in ons links-overzicht kan vinden.

Het Belgian Climbing Network organiseert geen klimscholen, opleidingen of initiaties.

--------------

Où est-ce que je peux suivre des cours d'escalade?

Contactez un club ou une des fédérations belges. Vous trouverez leurs coordonnées dans notre section liens.

Le Belgian Climbing Network n'organise ni écoles d'escalade, ni cours, ni initiations, ni formations.

 

 

BCN
red.
28 posts

6-10-2003
11:54

 

Hoe plaats ik zo'n avatar (fotootje) bij mijn berichten?
Comment placer un avatar (image)?

Hoe plaats ik zo'n avatar (fotootje) bij mijn berichten?

Eerst en vooral moet je geregistreerd en ingelogd zijn op het Belgian Climbing Network.

Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Je zoekt een passende afbeelding op het internet, liefst binnen de voorgeschreven afmetingen (125x125 pixels). Je klikt met de rechtermuisknop op de afbeelding en kiest eigenschappen uit het menu. Selecteer de lijn na adres (URL) en kopiëer (CTRL+C). Op je persoonlijke profielpagina ga je dan naar mijn profiel bewerken en plak (CTRL+V) het adres van de afbeelding in het vakje bij avatar.

2. Je hebt een persoonlijke afbeelding op je computer staan.
In dat geval moet je ervoor zorgen dat de afbeelding ergens online komt te staan. Je kan ze naar je persoonlijke webruimte uploaden, dit moet zeker kunnen wanneer je over een persoonlijke internetverbinding beschikt. De meeste providers geven je ook een aantal Mb webruimte om bv. je persoonlijke website op te plaatsen. Volg hun aanwijzingen om via FTP de afbeelding op die ruimte te plaatsen. Volg daarna de stappen vermeld bij 1.
Indien je geen persoonlijke webruimte hebt, kan je de afbeelding doormailen naar [email protected] mét vermelding van het emailadres waarmee je op de site geregistreerd bent. De redactie zorgt er dan voor dat de foto ergens op BCN opgeslaan wordt en ook dat je avatar reeds in je profiel zal ingevuld zijn.

Opgelet! Er zijn een paar addertjes onder het gras wanneer je een avatar wil gebruiken

Het internet-adres van je avatar moet steeds beginnen met http://

C:\Documents and Settings\Geert\My Documents\My Pictures\... werkt niet! De foto zal alleen voor jou zichtbaar zijn op de computer waar de afbeelding opstaat. De andere BCN-bezoekers zullen je avatar nooit te zien krijgen.

 
--------------
 
Comment placer un avatar (image)?

Tout d'abord vous devez être enregistré sur le Belgian Climbing Network.

S'offrent ensuite à vous plusieurs possibilités:

1. Vous cherchez une image appropriée sur Internet, de préférence dans les
dimensions conseillées (125x125 pixels). Vous cliquez avec le bouton droit
de votre souris sur l'image et choisissez 'propriétés' dans le menu.
Sélectionnez la ligne de l'adresse (URL) et copiez-la (CTRL+C). Dirigez-vous
ensuite vers votre page personnelle; cliquez sur modifiez mon profil et
collez l'adresse (CTRL+V) de l'image dans le champ avatar.

2. Vous possédez une image sur votre propre ordinateur. Dans ce cas vous
devez faire en sorte que cette image soit mise en ligne. Vous pouvez
l'uploader sur votre espace web personnel, ce qui est tout à fait possible
si vous disposez d'une connection Internet. La plupart des prociders vous
offrent un certain nombre de Mb d'espace pour par exemple héberger votre
site Internet. Suivez leurs instructions afin de mettre en ligne votre image
via ftp. Suivez ensuite la procédure décrite au point 1.
Si vous ne disposez pas d'espace disque personnel, vous pouvez envoyer votre
image à [email protected] en mentionnant l'adresse e-mail avec laquelle
vous vous êtes enregistré sur le BCN. La rédaction fera en sorte de placer
votre image sur le site ainsi que de la placer dans votre profil.

Attention! Il existe une série de règles à respecter afin de pouvoir
soumettre un avatar


L'adresse Internet de votre avatar doit commencer par http://

C:\Documents and Settings\Geert\My Documents\My Pictures\... ne fonctionne
pas! La photo ne sera visible que sur l'ordinateur d'où elle provient. Les
autres visiteurs du BCN ne pourront pas l'apercevoir.

 
[last edited on 2003.10.06 11:51:13]

 

 

BCN
red.
28 posts

20-6-2010
23:17

 

Ik wil geen water!
Est-ce que j?ai droit à une bière?

Ik wil geen water!!!

De tekst die onder de naam van geregistreerde gebruikers verschijnt, bij hun berichten, wordt automatisch aangepast naarmate je meer berichten in de forums post. Deze tekst is voor iedereen hetzelfde, enkel personen met een reputatie of wie zich op het forum kan onderscheiden, hebben recht op een andere lijn. Deze wordt door de redactie beslist en aangepast.

--------------

Est-ce que j'ai droit à une bière?

La texte qui apparaît en dessous du nom des utilisateurs enregistrés avec leurs messages change en fonction de la quantité des messages que cet utilisateur a posté dans le forum. Ce texte est le même pour tout le monde. Seules les personnes ayant une certaine renommée ont droit à un texte personnalisé. Celui-ci est rédigé par la rédaction et adapté par elle.

 

 

BCN
red.
28 posts

2-10-2003
12:14

 

Ik kan geen smiley's bij mijn berichten zetten!
Je ne peux pas mettre des smileys dans mes messages!

Ik kan geen smiley's bij mijn berichten zetten!

Gebruikers van andere browsers dan Internet Explorer (op PC) en gasten kunnen geen gebruik maken van alle smilies, enkel diegene die ze tekstueel (zoals op mirc) invullen.
Voorbeelden hiervan zijn:
:-)
:-(
;-)
:-s
 
--------------
 
Je ne peux pas mettre des smileys dans mes messages!

Les utilisateurs d?autres browsers qu?Internet Explorer (sur PC) et les invités ne peuvent pas utiliser les smileys ; il leur reste la faculté de les rédiger de façon classique (comme sur mirc)
Exemples:
:-)
:-(
;-) :-s

 

 

BCN
red.
28 posts

11-9-2012
21:32

 

Openingsuren klimzaal xxx
Horaires de la salle d'escalade xxx

Weet er iemand of klimzaal xxx vandaag / deze namiddag / morgen (whatever) open is?

Eerst nadenken, dan posten. Op BCN vind je een zo compleet mogelijk overzicht van de klimzalen in België. De tijd die iemand neemt op op je bericht te reageren, heb je zelf al naar de klimzaal gebeld en weet je de nodige informatie uit eerste hand!
Klimzalen kunnen trouwens aan BCN doormailen wanneer de zaal voor langere periode gesloten is, of gewijzigde openingsuren kent door verbouwinen of vakantie. Deze vult de redactie dan aan op de fiche van de desbetreffende zaal.
 
--------------
 
Est-ce qu?il y a qqn qui sait si la salle xxx est ouverte aujourd?hui/ cet après-midi/ demain (n?importe quand)?

D?abord réfléchir, ensuite poster. Sur le BCN se trouve un index quasi complet de toutes les salles d?escalade de Belgique. Le temps de rédiger la réponse par qq?un d?autre équivaut au temps que vous mettriez pour téléphoner à la salle, et ainsi obtenir des renseignements de premier choix.
Les salles disposent de la faculté d?envoyer au BCN leur changement d?horaire, d?infrastructure, les déviations pour cause des travaux,... La rédaction complétera la fiche de la salle au moyen de ces informations.

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

2-10-2003
12:19

www
 

à vue, flash, redpoint, toprope, onsight, moulinette...

Wat is à vue, flash, redpoint, toprope?

avue: zegt het woord al; op zicht een route doen. De lijn in 1 keer uitklimmen zonder info van andere klimmers. (niemand anders in de route zien, geen uitleg over passen en grepen enzo.)
Dus echt in ene keer naar boven zonder uitwerken of ander info.

flash: zeg maar avue mét info. Dus in de eerste keer direct de route klimmen, maar van te voren info over de route verkregen hebben. bv. een andere klimmer de passen zien maken, en of uitleg van een klimmer die de route kent. Aanwijzingen tijdens het klimmen, foto's op het internet of in een topo enz. Over de route abseilen en alle grepen van te voren bekijken. Al dat soort dingen is voorinformatie en maken van een onsight/avue een flash.

redpoint/rotpunkt:
Hier werk je een route uit totdat je de passen kent en kunt. Dan natuurlijk in een keer de route uitklimmen om het redpoint te noemen.

Toprope: Is niet voorklimmen en wil dus zeggen met het touw al in de relais (liefst met musketon om slijtage te minimaliseren )geïnstalleerd. Eenvoudigweg, klimmen zoals in de meeste of alle belgische indoorzalen.

Alle tussenvormen bevinden zich in een schemersituatie. Bovenstaande uitleg is slechts om u op weg te helpen het te begrijpen.
(PS: met dank aan petje )
 
--------------
 

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

27-3-2009
14:17

www
 

vingerwonderdokter

Wie weet er een goede dokter voor mijn pijnlijke vinger?Lijstje opgemaakt aan de hand van threads ivm vingerblessures en dus lang geen heiligmakend antwoord op de vraag. Ik ben ze natuurlijk ook niet allemaal gaan uittesten (edit: uitbreiding met dokters vermeld ivm een schouderblessure)


Dr. Van Damme, in het ASZ te AalstFrancis VanderveldeChurchillaan 19Schoten03/685.01.23Dr Coenen in Mechelen Dr Hart in de Bijloke is vriendelijk, sportminded maar rechtuit, die zal mogelijk klimverbod geven...(schouder)Dr Vandenbroecke. Zijn vrouw is huisarts: Dr Nys. Hij heeft prive-praktijk op de Land Van Waaslaan of in 't verlengde d'ervan. Dit is nen ongeloofelijk toffe kerel die nog bijzonder sportief is ook en veel begrip heeft voor wat het hart wil!(schouder)*Dokter Michel Rousseaux Klaverdries 98 te Gent-Drongen *Dr Rousseau (vroeger aan de Coupure - nu in Drongen) heeft bij mij al achillespezen, r-knie, r-pols & l-schouder opgelaptDr. Croene, St. Lucas Gent, toffe pee(vinger en schouder)
[last edited on 2009.03.27 14:01:00]

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

9-11-2003
21:00

www
 

Waar kan ik een dutje doen??

Campings bij Belgische rotsmassieven

Wederom een verzameling van reacties op vragen in onze forums. Ooit volgt er misschien een officiële BCN-camping-lijst met de BCN-ster als waardering.
Ze zijn geordend volgens de gestelde vraag. Mogelijk zijn de campings dus ook geschikt voor andere klimmassieven.


Les Awirs:

Camping Mosan - Rue de la Paix - 4500 Huy (Tihange) TEL: 085 23 10 51
Camping Des Evieux - Rue Evieux - 4130 Esneux TEL: 04 380 30 10
Camping Les Murets - Chemin d'Enonck - 4130 Esneux TEL: 04 380 19 87
Camping Les Platanes - Rue des Platanes - 4130 Esneux TEL: 04 380 17 90


Bomal:

In het dorpje bomal zelf is vlak bij het station (aan den andere kant van t straat)naast de ourthe een zeer mooie kamping gelegen. ze wordt uitgebaad door nen hollander dus ge moet der zelfs geen frans kunnen. Er zijn ook sanitaire voorzieningen maar wel vrij eenvoudig.

http://www.campinginternational.be/


Durbuy of Bomal:

Proper en zeer rustig, bovendien is het gelegen op maar +/- 500m van het centrum van Durbuy. Deze is open vanaf 01/04.
LA CHENAIE
Rue du Gibet
6940 DURBUY
Tél : 086/21 28 49

http://www.opt.be/hr/owa/mtrrech.listelieux?...


Mozet:

de dichtste camping is alleszins diegene die je tegenkomt als je vanuit Mozet naar Namen rijdt (+/- 5 min. met de auto van het massief). Als je op de grote baan bent richting Namen op je rechterkant vlak na twee rooie vitrines ('hoerekoten'). Camping is OK maar niet super-gezellig, wordt bevolkt door oma's en opa's allemaal met een ne keffer. redelijk goedkoop.

Camping Cascade de Jausse in Faulx-les-tombes, ligt op +/- 10 minuten van het massief. (richting het massief van Goyet, iets voorbij de rotsen van Goyet mee rechts de bocht volgen, daarna de baan volgen (niet rechts richting Wierde), en dan beneden in de volgende bocht links, richting een houtzagerij. Achter de houtzagerij rechts is het.)

Er is een camping in Thon, vlakbij Namêche, al een beetje op de baan naar Mozet. Als ik niet verkeerd ben, is het die van Le Camp Romain.


Beez/Dave:

Niet in de richting van de rots Les Grands Malades maar in de andere is er een camping op die weg ongeveer 1 km van de rots. De camping is in een oud kasteeltje.

Aan de overkant van de maas ligt een camping. Eén ster, naast enkele hoerenmadammen. Gewoon in de richting Jambes rijden en dan links de brug over. Bij rotonde (naast de quick) weer naar links en dan eenstukje rijden. De camping ligt aan je linkerkant.


Met dank aan allen die gepost hadden.

Nog nuttige adressen mogen me steeds gemaild worden om toe te voegen aan deze lijst. Zet er wel steeds bij om welk massief het dan gaat.

greetz T
 
[last edited on 2003.10.28 11:37:36]
 
[last edited on 2003.11.09 21:00:11]