Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Rocher de Goyet

heidi 38 4241 18-9-2006 22:06  

Dernière réponse

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

31-5-2006
12:15

 

ik heb ook de oude, maar heb dit jaar een aantal routes daar geklommen en hier van een moderne quotatie voorzien.

Sommige routes staan niet op de oude topo, maar zolang je links van de "grote" overhang blijft, zal je niets tegenkomen boven 6a. Meestal zal het zelfs 5a-5b zijn.
 
----------------
I refuse to believe in a risk free society where the thrill of living is traded for the safety of existance

 

 

popol
bleau-kids generator
2947 posts
late night spammer

31-5-2006
12:15

 

Invullen in de routedatabase zou ik zeggen. Als alle klimmers dat doen, hebben we binnenkort een topo met moderne kwotaties

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

31-5-2006
12:15

www
 

Ik heb alle bekende routes in Goyet in de database gezet, met tussen haakjes de oude kwotatie.
Alvast schitterend bedankt om jullie voorstel van kwotatie er bij te zetten!

Geert

 

 

Peter
[email protected]
posts

31-5-2006
12:15

 

Topo Goyet

Yoh,

Is er iemand die de topo van Goyet wil doormailen ? Ik heb begrepen dat die niet meer te verkrijgen is in de handel ? Of wel ?

Groeten,

P

 

 

BCN
red.
28 posts

31-5-2006
12:15

 

moved for the sake of all

This thread was moved by Tijl

 

 

MM
fidèle client
287 posts
I wish my brain had a map to tell me where my head should go.

31-5-2006
16:10

 

zou die ook graag hebben, eigenlijk... Wil iemand zo lief zijn?

Staan er namen op de rotsen?
 
----------------
I wish my brain had a map to tell me where my head should go.

 

 

Kees Breek
fidèle client
278 posts

1-6-2006
11:25

 

Je hebt meer aan de info op deze site dan aan de topo. Deze is sterk verouderd (1979). De huidige routes volgen regelmatig een andere lijn en er zijn natuurlijk routes bijgekomen.
De nummering omvat alle routes die beneden beginnen. Slechts enkele korte routes die op het plateau´tje beginnen zijn niet meegenomen. In combi met de haakkleur moet je eruit kunnen komen.

 

 

Tom Robyn
un verre d'eau svp
8 posts

1-6-2006
13:48

 

Nieuwe topo op komst

De Bergstijgers (die het beheer hebben van Goyet) zijn bezig met een nieuwe topo te fabriceren.
Zodra deze er is (ik weet wel niet onder welke vorm, boekje, op het web, ...)zal dat wel bekend gemaakt worden.

 

 

Peter
[email protected]
posts

7-6-2006
21:42

 

Goyet

Merci mannen. Kees, kan je je uitleg over de nummering wat specifiëren ? Ben maar een beginnelingske ....

Hoe moet ik dat interpreteren, de nummering in combinatie met de kleuren ?

P

 

 

elyne
[email protected]
posts

8-6-2006
11:45

 

inderdaad, een topo van Goyet is in de aanmaak, er wordt nog onderhandeld met de drukker en een minder drukke periode voor de makers afgewacht. T'zal een kleine topo zijn, ik dacht op één geplasticifeerd blad. Wanneer hij af is zal CLIMB (jeugd bergstijgers) hem zeker met enige trots bekend maken en verkopen .
De kleuren van de haken hebben trouwens geen enkele verwantschap met de quotatie van de routes. Ze hebben gewoon tot nut dat je de route gemakkelijker vindt.
liefs
Èl
ps 'ons Moe' (zoal wij het café vlak aan de rotsen/parking noemen) was helaas nog steeds gesloten op 21 mei.

 

 

Dim
[email protected]
posts

8-6-2006
14:08

 

Ik heb daar nog eens een 7a+ geklommen op rode haken. Tenminste ik schatte de waardering op 7a+/7b. De route zit ergens rechts in het massief en gaat aan het einde van de route door een kort dakje. Deze route heb ik destijds ingevuld maar ik weet niet zeker of ik de juiste ingevuld had.

 

 

Kees Breek
[email protected]
posts

10-12-2012
14:45

 

http://www.belclimb.be/route_detail.asp?mode=sector&crag=150§or=234

Hier vind je de nummers 1-42. Aangezien er veel onduidelijk was m.b.t namen en routeverloop heeft Harold Moody deze nummering bedacht/gemaakt. De nummering begint links. De nummers omvatten alle routes die op de grond beginnen. Boven zijn nog de korte routes, Les caresses, La Cassee, La surprise 4b, Le pilier de bar 5a, La Croulante en natuurlijk de 2 tl van La pepe, die dacht ik niet lopend te bereiken is. De rest wel. Alle andere namen in de database zijn nog niet gekoppeld aan een nummer, (nog) niet thuis te brengen of volgen een compleet andere lijn.
Ik hoop dat het zo helder is, anders wordt het daar ter plekke wel duidelijk.

 

 

rods
fidèle client
375 posts

7-8-2006
12:30

www
 

Kan iemand mij deze topo bezorgen of is de nieuwe topo reeds gedrukt? Alvast bedankt

mijn email: [email protected]

 

 

rods
fidèle client
375 posts

9-8-2006
19:58

www
 

niemand die weet waar de topo nog is te verkrijgen?

 

 

Stiaanke
Water? Alleen om te blussen!
297 posts

9-8-2006
23:18

 

je hebt mail

 

 

rods
fidèle client
375 posts

10-8-2006
18:01

www
 

bedankt, ik hoop dat ik de topo reeds dit weekend in de praktijk kan omzetten.

 

 

Kevin G
est-ce que j'ai droit à une bière ?
27 posts

18-9-2006
21:35

www
 

http://www.klimburger.be/documenten/

hier staat de topo of toch iets dat in de buurt komt. op google zoken naar "topo (massief)" helpt in sommige gevallen

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

18-9-2006
22:06

 

hmm, die topo is niet echt up-to-date....

"...dan schuinrechts naar een overhang klimmen onder dewelke men relais maakt op
laddertjes"
 
----------------
Learn to swim.