Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Gewicht verliezen

31 4180 2-11-2004 10:05  

Dernière réponse

Werner
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
509 posts

10-3-2004
12:51

 

klimmen natuurlijk!
 
----------------
"De mens die het meest geleefd heeft is niet hij, die de meeste jaren telt,
doch hij, die het 't diepst ervaren heeft." (J.J. Rousseau)

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

10-3-2004
12:51

 

een bergtocht van een paar weken met volle bepakking doen, de kilos vliegen er gegarandeerd van...

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

10-3-2004
12:51

 

meer calorieën verbruiken d an je er binnen speelt

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

10-3-2004
12:51

 

lopen!
in combinatie met op je voeding letten natuurlijk!
succes hé!

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

10-3-2004
12:51

www
 

Juist. Ik ben met hetzelfde bezig en lopen is het meest efficiënt in combinatie met goed opletten met calorieopname. Dus weinig vet (let op: een beetje vet heb je wel nodig!) en matig op zetmeel en suiker. Het gaat om de hoeveelheden, niet om het weglaten van een voedingselement. Denk aan voldoende vitaminen en zo.
En blijf het leuk houden, maar discipline is het belangrijkste.

Petje
- alweer 2% minder!

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

10-3-2004
12:51

 

niet matig met zetmeel: opname van veel polysacchariden is belangrijk; wel matig op enkelvoudige suikers (snoepgoed, frisdranken enz.)

een goed gestoffeerd dossier over voeding vind je onder die link op http://www.runnersweb.nl

en voor iedereen begaan met gezonde voeding: lees eens het artikel opdiezelfde site over transvetten

 

 

petje
Master Beta
1381 posts
De mooiste route... is de volgende

10-3-2004
12:51

www
 


niet matig met zetmeel: opname van veel polysacchariden is belangrijk; wel matig op enkelvoudige suikers (snoepgoed, frisdranken enz.)



klopt. Maar ik doelde meer op de totale energieopname per dag. Dus niet 2 keer opscheppen met die spagetti.

En enkelvoudige suikers zijn net zo goed voor de energiehuishouding als polysach's. Die worden zowiezo inwendig omgezet in suikers, maar er zijn andere redenen om suikers te mijden.

 

 

Bart Van den Broeck
le pendule, je ne fais que ça
54 posts
Mijn pofzak is wit vanbinnen!?

10-3-2004
12:51

 

De weight-watchers zijn er ook natuurlijk. Maar als je niet kan leven met een overacting, positief, ADHD vrouwwezen dat even goed tupperware kan verkopen is het beter om zelf een methode te zoeken.

wél heb ik een tip (van de mama): Vlees en groenten combineren maar zonder aardappelen.

 

 

Powerstroke3
le pendule, je ne fais que ça
180 posts

10-3-2004
12:51

 

heb het zelfde probleem wimmeke, nog een aanrader, als ge geen conditie hebt en u sigaretten ni achterwege kunt houden drink 3 liter en meer water per dag doe er eventueel wat muntsiroop bij.
Wat je ook kan doen is zoals mij in Decathlon gewichten gaan halen. voor +- 1000 bef heb je mooie gewichten. bij mij een halve kilo per dag niet slecht denk ik!!!

 

 

BCN
red.
28 posts

10-3-2004
12:51

 

moved for the sake of all

This thread was moved by theboss

 

 

fage4690
un verre d'eau svp
1 posts

31-8-2004
14:17

 

Hallo. Ik had precies hetzelfde probleem! Vanaf Augustus heb ik beslissen, buiten klimmen:
- minder eten, maar geen uitzonderlijke regime, een beetje minder van alles (niet eenvoudig)
- lopen 10 km per week
- fietsen 50 km per week
- zwemmen (dagelijks) maar ik zal stoppen na september
In minder dan een maand heb ik al 5 kg verloren en ik voel mij veel beter.

de "cherry on the cake": een doel: de Matterhorn volgend jaar...en dat is een uitstekende motivatie

Veel success...

 

 

Vinz
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
748 posts

31-8-2004
14:43

 

En wat ook goed is om gewicht kwijt te spelen is Yoga daar zitten een hele hoop asana's(oefeningen) bij die de spijsvertering bevorderen
als je dit combineert met een gezond vegetarische dieet dan zult ge de kilos wel zien vliegen
 
----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 
[last edited on 2004.08.31 14:43:40]

 

 

Bart Dendas
fidèle client
361 posts
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committÃe

31-8-2004
16:51

www
 

3 liter water of meer drinken per dag zou k toch ni aanraden. ge moet natuurlijk wel voldoende drinken, maar bij zo veel drinken loopt het der toch zo weer uit aan den andere kant en het neemt waarschijnlijk nog al u vitaminen ed met zich mee waardoor ge alleen maar futlozer wordt. tot voor zover ik weet is veel drinken totaal ni gezond, maar gewoon een hardnekkig fabeltje. t enige da ge der aan overhoudt is ne klotsende buik.
 
----------------
"The hardest thing about Fontainebleau is spelling it."
"If you don't let go, you can't fall off !"

 

 

Vinz
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
748 posts

31-8-2004
17:29

 

maar bartus wat zeg je daar allemaal als er één middel is dat totaal onschadelijk is voor uw lichaam dan zal het wel water zijn enne ge moet die drie liter natuurlijk ni in ene keer naar binne kappen(ook al is dat de leuvense methode van drinken in andere beschavingen ook wel zuipen genoemt) een beetje spreiden is aangeraden en dan moogde zoveel drinken as ge wilt(dan heb ik het wel over water natuurlijk) en voor uw vitaminen moet ge gene schrik hebbe de meeste zijn toch vetoplosbaar.
trouwens de ADH(aanbevolen dagelijse hoeveelheid) is toch wel de volle 2.5l
 
----------------
De meeste schaduwen in ons leven worden veroorzaakt doordat we onszelf in het licht staan.

 
[last edited on 2004.08.31 17:23:42]
 
[last edited on 2004.08.31 17:29:20]

 

 

Bart Dendas
fidèle client
361 posts
if your balls are big enough, they work kinda like a crashpad.
supported by denDAS-committÃe

31-8-2004
20:04

www
 

de volle 2.5l is mss het totaal inclusief in soep ed en da valt idd nog wel mee. ma ge hebt ook mensen die echt 3 flesse water (of MEER) leegzuipe. da is ook wel gespreid ma der zijn der toch die zo veel meer drinke as ze nodig hebben en da vindt k toch echt wel wa onzin. hoe zou ge trouwens u overtollig vet kunne kwijtraken door water te drinken? ni alle vetten zijn wateroplosbaar he.
 
----------------
"The hardest thing about Fontainebleau is spelling it."
"If you don't let go, you can't fall off !"

 

 

hilde
the real one
1514 posts
walk through life and talk to everyone

31-8-2004
20:51

 

om af te wisselen en meteen een beproefd middeltje om de stofwisseling hoog te houden is groene thee drinken
 
----------------
walk through life and talk to everyone

 

 

Steven VD
the climbing undertaker
857 posts

1-9-2004
17:21

 

de " sauna-methode" is af te raden als methode om gewicht te verliezen. Ja ik weet da veel sporters( judoka's ed.) die methode gebruiken om gewicht te verliezen.

maar op deze manier ga je een JO-JO effect creëren da wil zeggen dat je je gewicht wel kwijtraakt maar dan onder de vorm van water (is schadelijk voor u lichaam daar de werking en prestaties zullen dalen) maar het gewicht dat er af is zal er in de meeste gevallen zeer snel weer bij komen en er steeds moeilijker afraken...

ik spreek uit ervaring...

greetz
 
----------------
i'm not antisocial... society is anti ME!!

 

 

Smurfie
le pendule, je ne fais que ça
187 posts

3-9-2004
17:34

www
 

een goeie truuk om veel af te vallen :

loop 's avonds voor het eten 1 à 1.5u. Daarna ga je niet al te veel honger hebben dus je zal niet veel eten. Gaan slapen en 's morgens voor het ontbijt nog eens een uurtje gaan joggen met daarna een licht ontbijt. Tis vrij zwaar op een nuchtere maag maar het zal zeker werken. Naast andere trainingen dit 1 keer per week zal helpen om die paar extra kilo's af te vallen.

 

 

Khumbu
le pendule, je ne fais que ça
98 posts
"Those who say it can't be done should get out of the way of those who are doing it."

23-9-2004
17:38

www
 

fietsen of lopen dit aan lage intensiteit...dwz
bv 3 uur fietsen en niet diep gaan is beter dan 3 uur fietsen en u voluit te geven.

Trainen op een nuchtere maag is niet aan te raden aan beginnende duursporters, je breekt meer spierweefsel af dan dat je er bijkweekt.

De sauna methode wordt enkel gebruikt om voor een gewichtsopname zo weinig mogelijk te wegen en u daarna vol te proppen

 

 

Koenkrol
fidèle client
229 posts

23-9-2004
22:26

www
 

als je kan... laat de auto staan en neem de fiets... dit is als je binnen een straal van 25 km van je werk woont. Die afstand is met een gewone fiets nog makkelijk te overbruggen zonder je al teveel tijd verliest. Vaak ben je al even snel met de fiets als met de auto omdat je geen files hebt.

Zo werk je aan je conditie, het verkeersprobleem en het milieu. Van een leuke oplossing gesproken