Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Les Awirs: Dalle du Pied: afgesloten

Jolien88 7 3114 15-10-2014 13:49  

Dernière réponse

Jolien88
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

27-8-2014
18:23

 

Les Awirs: Dalle du Pied: afgesloten

Hallo allemaal

Vandaag in Les Awirs geweest. Het Dalle du Pied blijkt afgesloten omwille van vallende stenen.

Weet iemand hier meer over? Hoelang? Wat er juist aan de hand is? Vorige week vrijdag was alles nog toegankelijk.

Groetjes

Jolien

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

2-9-2014
08:55

 
 

 

Stjin
un verre d'eau svp
1 posts

7-9-2014
19:15

 

Weet er iemand of dit nog steeds het geval is?

 

 

rafaelr
un verre d'eau svp
10 posts

7-9-2014
19:24

 

ja , dit is nog steeds het geval (vandaag daar geweest en was afgesloten).
Wilde daar enkele routes doen

 

 

kobe
le pendule, je ne fais que ça
146 posts

7-9-2014
23:40

www
 

Awirs

Vermoedelijk is er bij de recente poetswerken bovenaan de grote hoekversnijding een blok vrijgegraven. Dit blok blijkt nergens vast te hangen.
Zal het eens opnieuw navragen.
Dit blok verwijder je niet zomaar even op één dag.
Geduld dus vrees ik.

Groeten,
kobe

 

 

Koen vd
un verre d'eau svp
10 posts

13-10-2014
23:11

 

De linten zijn weggehaald en hangen onder aan het info bord... Is de situatie weer veilig of heeft er een flauwe plezante het lint verwijderd?

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

15-10-2014
13:49

 

Ik ben vorige week langs vrijwel de gehele bovenrand van het massief gelopen. Het afgezette gebied kwam op ons vrij willekeurig over als de reden tot het plaatsen van de afzetting één of ander suspect blok zou zijn. Over vrijwel de gehele breedte van de zuidwanden is namelijk bovenaan de rotswand gegraven, gekuisd of ik-weet-niet-wat gedaan. Mogelijk hingen de linten op de betreffende plek omdat de haken nog niet gecontroleerd waren na de kuiswerkzaamheden. Dit zou voor mij de meest logische verklaring zijn waarom de linten onder slechts een deel van de wand hingen en nu weer weg zijn.

Het was onduidelijk wat de aard van de werken was.Is het voor de aanleg van een via ferrata door bovenste deel wand? Of een soort schouw om te bepalen waar nog routes zouden ingericht kunnen worden?