Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Voeding

evolv 2 3759 21-6-2014 08:11  

Dernière réponse

evolv
un verre d'eau svp
0 posts

18-6-2014
19:42

 

Voeding

Hallo,

Ik ben hier nieuw op dit forum. Heb mezelf geregistreerd omdat ik zelf met een vraag zit. Ik ben een maand aan het klimmen. Ondertussen veel opgezocht enz... Nu ben ik te weten gekomen dat ik dus bij een rustdag +/- 2000kcal zou moeten eten en bij een klimdag +/-3000 kcal. Op een gewone rustdag kom ik maar net aan 1500kcal ( waarvan 220 koolhydraten ). Normaal bij 2000kcal zou je aan 360 koolhydraten moeten komen. Iemand een idee hoe ik hieraan ga geraken? Ik eet het volgende op een gewone dag : 6-14u (6 boterhammen met kippenwit en 1 appel) , 15u 100gr cornflakes, 17-18u middag eten ( 300gr aardappelen ). Wat kan ik doen om hierbij nog 140 koolhydraten te krijgen wat nog best veel is? Dit is dan ook nog voor een rust dag.. Voor een klimdag moet ik 520 koolhydraten binnenspelen.

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

21-6-2014
08:11

www
 

Je stelt specifieke vragen maar geeft niet aan hoe je lichaamssamenstelling is, hoe je energieverbruik (metabolisme) is en op basis van welke bronnen je tot deze conclusies komt.

Indien je vetpercentage dramatisch laag is en je dient bij te komen moet je idd zorgen op een extra toevoer van energie. Indien je een normaal vetpercentage hebt, begrijp ik je vraag niet goed. Het is niet omdat in de boekjes staat dan je een energiebehoefte van x kCal hebt voor sporten dat jij zelf dat nodig hebt. In klimmen is gewicht een belangrijke factor. Hoe lager de massa hoe beter de klimresultaten verwacht kunnen worden. Dus hoe minder er staat op de teller van je weegschaal, hoe beter. Kijk ook eens naar je morfologie (lichaamsbouw: ecto- endo- mesomorf?)

Heb je informatie nodig ivm koolhydraten stapeling, zoek zeker eens 'glycaemische index' op het internet op.
Indien nodig kan je een sportdiëtist(e) raadplegen en daar advies vragen.

Wil je extra energie opnemen, ga dan eens een Big Mac eten