La solution pour ceux qui ne veulent pas travailler ou étudier. Les messages liés à l'escalade ne doivent pas se retrouver ici!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Small Basic

Eddy Abts 3 3354 20-1-2014 16:24  

Dernière réponse

Eddy Abts
le pendule, je ne fais que ça
59 posts

11-1-2014
09:56

 

Small Basic

Hello,
Eerst en vooral mijn beste wensen voor 2014.
Momenteel ben ik bezig wat programma's te herschrijven voor GPX-bestanden die ik gebruik bij trektochten en in de bergen en die ik op klim-sites zou willen zetten.
De programma's die ik vroeger geschreven heb zijn veel te kriptisch (in kornshell onder Unix-emulator op windows).
Sinds een paar jaar heeft microsoft een gratis pakket op de markt gebracht "small basic". Sinds een week experimenteer ik hiermee : Iets fabelachtigs met syntaxer en parser om te debuggen, enz. Maar ik heb natuurlijk een paar beginners-problemen en vragen maar het msdn-forum blokkeert continu. Welke belclimber heeft al gewerk met small basic en kan hierbij helpen ??? Ik heb een boek via internet besteld maar zal voor de levering nog wat moeten wachten en heb geen idee of het niveau voldoende is.
sportieve groeten
Eddy



 

 

johanb
un verre d'eau svp
13 posts

18-1-2014
12:11

 

Ik heb wel wat ervaring met Visual Basic (reeds langer geleden, ik ben ondertussen Java, Python, C#, e.d. gewoon)
Wat moet je exact weten? Ik kan je misschien op weg helpen.

 

 

Eddy Abts
le pendule, je ne fais que ça
59 posts

20-1-2014
16:26

 

Hello Johan,
hartelijk bedankt. Het boek is nog steeds niet toegekomen. Ondertussen al heel wat "ontdekt" onder andere met de editor waar na wat pogingen een nogal efficiente helpfunctie in draait wat helpt bij de calls naar het graphics en het textwindow van windows. Het meeste tijd verlies ik met achteraf bezien niet gedocumenteerde limiteringen.Het noemt natuurlijk SMALL basic. Dingen zoals het copieren van een bestand met file.copyfile die niet werken. Uiteindelijk omdat je een full path moet meegeven maar als je dat wil omzeilen via de working-directory dan blijkt weer dat je die niet kan opvragen tenzij loozi truukskes, die dan weer een half blad programmatie vragen.. enz. Het goede nieuws is dat het programma op het huidig niveau reeds perfect werkt. Om samen te vatten kan je uit een gpx bestand selectief de tijden, commentaren, beschrijvingen, metadata, extentions, enz wegfilteren. Het resultaat is dan een bestand dat principieel geen moeilijkheden meer geeft als je dat via een andere GPS probeert in te lezen. Als je dan een route neemt en je gooit er al die informatie uit maar ook de namen van de routepunten dan zal een software zoals mapsource al die punten een opeenvolgend nummer geven. Als je dan de route volgt is het duidelijk dat je van punt 1 naar 2 moet, enz. Je kan de routepunten ook omzetten naar waypoints en nog wat andere onverwachte mogelijkheden. 'k zou nog iets moeten vinden om die exec-files op een deftige mannier via mail door te kunnen zenden.
Tijd heb ik momenteel voldoende - ben van de rotsen gevallen en zit nu braaf achter mijn computer ! Voor de rest neem ik contact via mail.

hartelijk bedankt en sportieve groeten.
Eddy Abts