Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Bevroren teen

Joan 4 2887 21-1-2014 11:53  

Dernière réponse

Joan
est-ce que j'ai droit à une bière ?
28 posts

30-12-2013
09:23

 

Bevroren teen

Hoi,

Juist terug van een paar dagen ijsklimmen.
Ik kan na een klim ongeval mijn grote teen amper nog bewegen en heb beperkte doorbloeding. Nu is deze ook licht bevrozen van een dag ijsklimmen.

1) Wat kan ik doen aan de bevriezingsverschijnselen (wat dik, voos gevoel en blauw onder de nagel) of gewoon wachten ?

2) Iemand tips om in de toekomst dit te voorkomen en de doorbloeding te verbeteren ?

3) Was aan het denken een warmere schoenen Phantom 6000 maar vrees dat ik dan zweetvoeten ga krijgen en zo nog meer kans op onderkoeling kan hebben.

Groeten Johan

 

 

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

30-12-2013
12:00

 

Wil niet cynisch klinken, maar een bezoek aan de dokter lijkt me een sterk plan ...

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

30-12-2013
13:54

 

Ik kan Bender hierin zeker bijtreden. De doorbloeding van jouw grote teen is hoogstwaarschijnlijk bemoeilijkt als gevolg van dat letsel (gebeurt wel vaker na letsels aan vingers en tenen). Daarbij hangen koude en verminderde doorbloeding nu eenmaal nauw met elkaar samen.
Als jouw teen je lief is zou ik dus geen grote risico's nemen op basis van huis tuin en keukenmiddeltjes.
Een kortstondige "bevriezing" (tijdelijk geen of onvoldoende doorbloeding) met de aangehaalde symptomen zal hoogst waarschijnlijk zonder problemen overgaan, maar vooral de duur speelt hier een grote rol.
Ik denk dat warm houden en geen druk op de voorvoet en tenen de voornaamste middelen kunnen zijn. Warmere schoenen kunnen dus helpen maar als de tenen terug gekneld zitten blijft een belangrijk deel van de oorzaak bestaan.

 

 

Roel
le pendule, je ne fais que ça
90 posts

21-1-2014
11:53

 

Gaan sportklimmen en heel die Abaklov nest vergeten