Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

paradou yvoir

bert24 5 3187 21-7-2010 09:38  

Dernière réponse

bert24
le pendule, je ne fais que ça
67 posts

19-7-2010
22:19

 

paradou yvoir

beste,
ik heb sinds 2 maand de topo van yvoir (blijkbaar editie 2007 ben zaterdag daar gaan klimmen met mijn vrouwke (beginner)
dus l'ecole was ideaal
nu stel ik vast dat er in de topo 8 routes staan en op de site tel ik er 11?
zijn er nieuwe routes bijgekomen of klopt er iets niet
we vragen ons af wat we nu juist geklommen hebben

 

 

Bender
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
715 posts

20-7-2010
07:44

 

De makers van de topo zijn ook de personen die grote stukken van het massief herbehaakt hebben.

Claudio Barbier heeft daar echter in de jaren 70 praktisch alles van gemakkelijk tot 6de graad geklommen en een naam gegeven en ook andere klimmers deden dat in de jaren nadien. Er bestond voor de herequipering heus wel meer dan enkel "Dalle Imperiale".

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

20-7-2010
08:22

www
 

@bert24:
Kan je zeggen de hoeveelste routes je hebt geklommen, rekenen van rechts naar links, dus beginnen aan de kant van de sluis. Bij mijn weten is er de laatste jaren maar één route bijgekomen en dat is een variant uiterst rechts.

 

 

bert24
le pendule, je ne fais que ça
67 posts

21-7-2010
07:22

 

Wij hebben volgende routes geklommen:

Volgens topo 2007 zijn dit:
Route 7,6 en route 4

Route 4 geteld: met het aangezicht naar de rots toe van links naar rechts

Als we route 7 klommen zag ik halverwege nog een route pitons, dus was het 7 of 6????

Van benedenuit gezien was het de tweede route uiterst rechts

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

21-7-2010
09:38

www
 

Ik heb nog een oudere topo, maar inderdaad ook daar staan uiterst links 3 routekes op nml Oesje,Kort maar prachtig en 't Vlijtig Krisje (4b,4b en 4c).
Uiterst rechts is het 't Hagedisje (4a) maar voor zover ik weet loopt er op een bepaald ogenblik een nieuwere route die vanuit hetzelfde punt vertrekt maar nog iets meer naar rechts gaat.
Als ik daar nog eens ben ga ik mijn topo eens vergelijken en aanpassen.