Seulement sur l'escalade svp
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Brede voorvoet

Hensie 5 5671 25-7-2010 13:56  

Dernière réponse

Hensie
un verre d'eau svp
0 posts

4-6-2010
12:53

 

Brede voorvoet

Ik ben een beginnende boulder klimmer (indoor). Net als bij alle andere sporten die ik doe/ gedaan heb, heb ik echter één groot probleem. Mijn voeten. Ik heb zeer brede voorvoeten, hamertenen, veel te hoge wreef, holvoet, enz... Met andere woorden, schoenen vinden is een ramp. Zelfs mijn dagelijkse schoenen moet ik Engeland of Amerika laten overkomen want zelfs alle merken die zogezegd brede maten aanbieden zijn allemaal te smal. Het gevolg is dat ik om te klimmen geen enkele schoen vindt die vooraan voldoende breed is zodat mijn tenen tot in de top kunnen. Nu is dat voorlopig geen probleem met mijn klimniveau, maar ik merk wel dat ik geen enkele steun krijg op die kleine boulders. Heeft er iemand een idee of er überhaupt een klimschoen is die brede maten heeft?

Alvast bedankt,

Hensie

 

 

sidney
un verre d'eau svp
1 posts

4-6-2010
13:52

 

klimschoen

ik heb zelf ook lang op de sukkel geweest naar een goede oplossing. Ben uiteindelijk bij de "Vantage" van Scarpa uitgekomen. Heb eveneens een redelijk brede voet en hamer teen. Wat aan deze schoen zeker goed is, is dat de veters tot ver aan de neus doorlopen. Die kan je daar dan losser maken om ruimte te geven aan je omhoog komende teen... (ze zouden ook iets breder zijn..)

Hoop dat mijn ervaring iets kan helpen, ik weet wat het is als je de juiste klimschoen maar niet vind.

Succes!

 

 

gEERT
un verre d'eau svp
6 posts

4-6-2010
15:40

 

ik heb ook heel brede voeten en hoge wreven.

ik koop klimschoenen zonder voering (lederen dus) die zetten zich veel beter naar je voet.

het is wel moeilijk om de juiste maat te vinden en in het begin wat pijn verbijten.

 

 

stef schuermans
le pendule, je ne fais que ça
85 posts

25-6-2010
09:37

 

ik blijf hangen bij millet ...

 

 

joon
le pendule, je ne fais que ça
55 posts

25-7-2010
13:56

 

Misschien vijgen na pasen, ik vermoed dat ge al wel schoentjes hebt ondertussen, maar ...


zelfde probleem, heb al 2 paar Galileo's versleten omdak in een Anasazi niet in geraakte. Galileo gaat wat verder open imo. Tis wel een belachelijk zicht dat er zo'n streepke vel tussen de twee flappen naar boven komt.