Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Rochers du Castel

Guido 5 3848 17-3-2010 09:54  

Dernière réponse

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-3-2010
08:08

www
 

Rochers du Castel

De namen op de rotsen op de Rochers du Castel (Anseremme - Pont-a-Lesse) zijn meestal verdwenen, op de lijst van Belclimb staan nog de vroegere namen. Een vergelijk met de nummers op de huidige topo van het KBF op Castel 1 tot 5 is moeilijk, soms verwarrend en in tegenspraak met andere infosites.
Er zijn routes verdwenen, er zijn er bijgekomen.

Wie kan klaarheid schenken?

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

12-3-2010
08:21

www
 

Hey Guido,

Ik heb me eens bezig gehouden om voor de klimschool van Bergsport Vlaams Brabant een voorlopig samengestelde topo te maken.
Er staan geen namen op, enkel de voorgestelde kwotaties. Deze zijn "bepaald" door de equipeerders. (het KBF was van plan om in de toekomst een topo te maken, daarom heb ik er geen namen bijgezet)
In principe zijn dat alle routes die er nu staan. Oude routes werden ofwel verwijderd, ofwel gesaneerd. dus laat ons zeggen dat deze topo de enige is die de huidige situatie weergeeft.
Indien je daar gaat klimmen en je oordeelt dat de kwotatie absoluut niet klopt dan kun je dat laten weten aan het KBF

Via onderstaande link vind je die topo

http://www.klimenbergsportfederatie.be/internet/pdf/pal.pdf

Sportieve Groetjes en klim ze

Géza

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-3-2010
08:47

www
 

Géza,

Ik ken dat gebied nog van uit de tijd van toen, daarom vragen mensen me info over dat massief. Die voorlopige topo is vatbaar voor verbeteringen, maar beter dit dan niets.
Er zijn daar al fantastische dingen gedaan, dus een dank aan al die vrijwilligers.
Ook staat hier op Belclimb een mogelijkheid om je realisaties aan te vullen op wat in ons landje te klimmen is. Ook kan je daar je eigen ervaringen en kwotatie bij kwijt. Sommigen maken daar al meer gebruik van dan anderen. Geert heeft hier destijds zeer veel werk in gestoken en het zou goed zijn dat we dit op tijd en stond kunnen bijwerken.
Alvast een dank voor je antwoord, maar hoop toch dat we wat verder komen ivm de oude namen op Belclimb.

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

12-3-2010
10:52

www
 

Iedere club die daar gekuist en geequipeerd en ge herequipeerd heeft, heeft zelf namen gegeven aan de routes.
Ik was met het KBF overeengekomen van in die voorlopige topo geen namen te vermelden, omdat ze van plan zijn/waren van een topo uit te geven.
Als ik namen vermeld had op de voorlopige topo, dan zouden er geen meer verkocht worden als het KBF er een uitbracht En het is de bedoeling van de verkoop van topo's van een beetje terug te krijgen van de investering in haken en verlijmingsprodukten.
Ik hoop dat er spoedig een topo uitkomt met de namen op, zo is iedereen tevreden, en kan men zijn palmares op belclimb up-to-date houden.
Mezelf inbegrepen.

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

17-3-2010
09:54

 

Pont à Lesse ligt dichter bij Freyr dan bij Durnal, de quotaties dus ook