Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

End of Bansaii(XXL) ?

sticky finger 23 4296 29-10-2009 21:33  

Dernière réponse

sticky finger
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
627 posts

15-10-2009
12:28

www
 

End of Bansaii(XXL) ?

De grote greep na de crux is volledig verdwenen...
de overstap naar John B is bijna ni meer te doen. Als er iemand het lef heeft om in tijden van plak-en-je-wordt-gelyncht een gelijkaardige greep terug te sicaderen... be my guest. Die wand is daar toch al volledig naar de kloten. Van ethiek is hier dus geen sprake.

 

 

Bart Vanneste
est-ce que j'ai droit à une bière ?
21 posts

15-10-2009
21:10

 

greep is terecht

Hi,

Heb hem teruggevonden. Hij zat vorige week al los. Hangen we hem d'er na de winter terug in? Als het mag van de milieuvergunning natuurlijk?

Bart

 

 

klaasw
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

16-10-2009
12:33

 

komaan zeg! laat die maar schoon op de grond liggen. plakken is niet meer van deze tijd. ik vind trouwens da we ook eens moeite moeten doen om geboorde of geplakte grepen dicht te plakken en weg te halen. Als het zonder kan mag het weg!

 

 

Vinz
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
748 posts

16-10-2009
14:05

 

Mietjes

Zeg sticky ik wist niet dat je zo een mietje was.

En je hebt gelijk van ethiek is in jouw bericht geen sprake.



just busting your balls dude van mij mag je daar zelfs een klimzaalgreepje hangen.

 

 

sticky finger
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
627 posts

16-10-2009
15:29

www
 

bwaaa.... de gekapte grepen van john B of prise taillee horen gewoon bij de belgische klimgeschiedenis. Nogal frapant dat het gros van de ethiekers wel snel ff met prise opwarmen. Ok kappen en plakken hoeft niet meer, de originele greep terug hangen is een ander verhaal. Wij hebben ze er uberhaupt toch uitgetrokken niwaar?

 

 

klaasw
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

16-10-2009
16:25

 

kom ruben, me een beetje meer moeite gade die pas nu ook wel kunnen zene.


de originele greep terug hangen is een ander verhaal. Wij hebben ze er uberhaupt toch uitgetrokken niwaar?

onder die stelling zou ge dus alle grepen die wij op een of andere manier hebben "aangepast" ook terug in originele staat moeten brengen.

 

 

sticky finger
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
627 posts

16-10-2009
21:10

www
 

nope...
het kwaad dat geschied is, is geschied. Dat er extra gekapt en geplakt(kasseigewijs als peps) moet worden zou inderdaad een nogal fout statement zijn. De vraag is alleen... is de rots dichter tegen zijn originele staat met of zonder de greep. Volgens mij is een smeer sika om de originele staat te behouden meer te verantwoorden dan het wegrukken van stukken rots. Deze kwestie wordt naar mijn inzien veel te veel geminimaliseerd tot kappen en plakken. Het is veel ruimer dan een beitel en lijm.
Wie van jullie borstelt consequent zijn routes na een top? Wie van jullie graaft zijne kak en wcpapier in na de daad?
Mijn punt is dat als je een verhaal vertelt dat je niet enkel het hoogtepunt, maar ook de aanloop en het einde moet vertellen.
Degene die het hardst over de ardense gekapte grepen roepen zijn meestal ook diegene die naar het zuiden gassen met een oud minibusje met een uitstoot van 300 gr en een verbruik van 15 liter of toch snel effie de shortcut naar bovenkant allegne nemen ipv het bestaande bospad. Als je dan toch het pad van de ethiek opgaat, mag de lijn ook doorgetrokken worden. Routes zoals de schwarz, tartine, john b of manhattan zijn dan ook uit den boze. De ganse noordwand met zijn prachtige benaming op de rots geschilderd zou dan in se ook wat rustiger moeten worden.
En alle bestaande gekapte grepen dichtsmeren is evenmin een oplossing. 50% minder routes in freyr... gevolg: 50% meer klimverkeer in de resterende routes, meer patinage, meer magnesium,...

Als ik mag kiezen tussen wel of geen originele greep...dan kies ik voor en dat steek ik niet onder stoelen of banken. Extra kapwerk kan er bij mij ook niet in, maar ik denk dat iedereen tegenwoordig hieromtrent wel in hetzelfde kamp zit.

En ja ik vind de klaas nog altijd nen toffen.

 

 

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

16-10-2009
22:12

 

gezever gezever

Als jullie toch zo op zoek zijn naar moeilijke nieuwe uitdagingen waar niet aan gekapt,geplakt,geboord is.... Je kunt niet missen 1m links van Shingen recht ophoog en een barstje uitklimmen, ik kan erin met mijn vingers en er zijn voetsteunen. Ik ben er te plat voor!
En geen gezever van ik ben te klein!

komaan Robin, Micha, Klaas, BigWall Oli, bokito,...

 

 

klaasw
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

17-10-2009
16:01

 

ge hed daar wel een punt me wa stellingen ma is het ni gewoon leuker om het te proberen zonder die greep? wa ik bedoel is da als er iemand in ne 6a ne greep wilt terugplakken da stom is en als da in ne 8a gebeurd is da ok. de routes die ge noemt zijn niks anders dan gekapte grepen ma voor de andere routes vind ik da de gekapte grepen weg mogen als het zonder lukt. in vele gebieden wordt dit gedaan. waarom niet in belgie? a t'Kint heeft da trouwens zelf gezegd in een interview in blok magazine: als iemand mijn routes zonder de gekapte grepen kan mag die ze meteen dicht maken. zo is trouwens carabistouille tot 8bplus gekomen. da was vroeger een 7b "kunstwerk". esperanza was eigenlijk een project me geplakte grepen. en er zullen er nog wel zijn da ik vergeet. grepen die uitbreken is gewoon deel van de evolutie van de rots. en vaak maakt het de route gewoon leuker. (in freerider moet ge nu nen dubbel dyno doen op 700m hoogte omda er ne greep is uitgebroken en da is MEGA vet om te doen!)
meer moeite doen en als ge het kunt gaat ge zo veel gelukkiger zijn als ge de route knalt. en guy , er zijn nog genoeg projecten in freyr en de noordwand is wel mijn laatste toevluchtsoord (lelijke rots ) en het is ni da ik daarvoor te klein ben zene, ik zen gewoon veel te groot

en ik vind u ook nog nen toffe ze ruben

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

18-10-2009
13:22

www
 

Lang geleden dat ik hier nog zo'n gezellige, vriendelijke discussie over n dergelijk onderwerp de revue zag passeren. Het klinkt zo waar als echte toogpraat onder vrienden.
Met dat greepje doe je wat je wilt maar een indoorgreep erin vijzen lijkt me het minst wensbare alternatief, Vinz. De kans bestaat dat ik die greep er per ongeluk eens uitklop met nen hamer dan. Of mag dat dan ook weer niet meer?
Grtz,
T

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

18-10-2009
15:54

www
 

overstap nog mogelijk?

Ik denk dat hetgeen Ruben aanhaalt in het begin van zijn post het belangrijkst is: is de overstap nog mogelijk?
Zoals je van een 6A door uitbreken een 6B maakt, of van een 6C een 7A, zo kan het zijn dat door het uitbreken van een greep plots een 9A onstaat in België???
Indien echter de overstap totaal niet meer mogelijk is, of bijv slechts 1 pas de route extreem zou verzwaren, denk ik dat er terecht de oude greep teruggeplaatst kan worden.
Maar wie ben ik, ik heb nog meer dan voldoende routes te doen in de 6de graad voor ik pas kan dromen van dat niveau...
Laar de die hards maar beslissen...

 

 

dirkvervoort
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

19-10-2009
20:46

www
 

hey

wacht dan nog even he klaas met al de geplakte routes te slopen tot ik itininaire heb geklommen
oja klaas heb je daar al is in geweest is wel geplakt maar daar zitten wel de mooiste bewegingen in die je in een klimroute kunt maken dus al dat gezever van plakken of niet wat the fuck just climb it

 

 

klaasw
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

19-10-2009
23:29

 

das nu wel toevallig da nico mij al over die route verteld heeft en da die passen zonder de gekapte grepen hard, ma super vet zijn ...
en alles gaan dichtplakken ga ik ook ni doen zene. wete wel oeveel tijd daarin kruipt?
ik hoop gewoon da er in deze tijden ni meer gekapt en geplakt gaat worden.
ben trouwens overlaatst nog eens gaan zien naar de gekapte route van in 2004 en het was wel degelijk mogelijk zonder de gekapte grepen ma omda die gekapt zijn in relief van de bestaande greep kunt ge ze ni meer dichtplakken. jammer...

 

 

Guy Van den Bergh
laatst gezien op de Al'Legne
511 posts

20-10-2009
08:05

 

bekrompen

Klaas, waarom fixeerde gij u nu altijd op bestaande routes terwijl de 'harde ma super vette, natuurlijke,.... routes' vlak voor uw neus liggen???? geequipeerd en al! ge moet uw oogkleppen eens af doen en links en rechts kijken!

 

 

piet
un verre d'eau svp
5 posts

20-10-2009
19:06

 

Voilà,

geklapt, kipkap, etc....sssssjjjjssssst en Gwiedoh sprak ......

 

 

sticky finger
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
627 posts

23-10-2009
09:17

www
 

heeft er nog iemand sika liggen?

 

 

piet
un verre d'eau svp
5 posts

26-10-2009
22:28

 

en liefst een zalmroos vlijmscherp regletteke uit het gamma van Pascal Hublet..

 

 

stef schuermans
le pendule, je ne fais que ça
85 posts

27-10-2009
14:11

 

Paar tubekes sikaflex en fixal in huis momenteel wegens verbouwingen

 

 

wal
le pendule, je ne fais que ça
143 posts

28-10-2009
21:04

 

doe ineens schwarz als ge nog sika over hebt

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

29-10-2009
14:40

 

En dat bewegende greepje bij de 3e haak van de Pilier Davaille mag ook wel wat Sika hebben.