Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Schoentjes uit???

Q. 75 2564 11-1-2004 17:18  

Dernière réponse

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

30-12-2003
18:21

www
 

Schoentjes uit???

Ik ben vandaag gaan klimmen en stelde vast dat verschillende klimmers hun schoentjes uitdoen wanneer ze geklommen hebben, nadien terug aan voor de volgende klim.
Is hier een reden voor??
 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

Lieven Vlassenroot
Vlaanderns hoop in competitieve tijden
2918 posts

30-12-2003
18:26

 

Dat zal waarschijnlijk zijn omdat hun schoentjes nogal aan de kleine kant zijn. Als de schoentjes zo klein zijn dat ze pijn doen, dan kan je best je schoentjes tussen de routes door uitdoen. Mijn schoentjes zitten we nauw, maar niet zo erg dat mijn voeten constant pijn doen.
 
----------------
"The man who climbs only in good weather, starting from huts and never bivouacking, appreciates the splendor of the mountains but not their mystery, the dark of their night, the depth of their sky above? How much he has missed!" Gaston Rebufat

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

30-12-2003
18:57

www
 

ik doen die van mij nu ook uit omda ze iets te klein zijn.. bij de vorige was da ni zo hard nodig omda die nog just ginge.
(en ik denk ook da da tege zweetgeur kan helpe )
 
----------------
DE JEROEN

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

30-12-2003
19:20

www
 

Ha ok, nochtans heb ik op een bepaald ogenblik enkele onaangename geurtjes geroken....


 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

heidi
funny bunny
2344 posts

30-12-2003
19:40

 

inderdaad uitdoen omdat een klimschoen toch meestal aan de kleine kant is. Bovendien zijn heel wat modellen nogal asymetrisch en dat zit ook niet zo natuurlijk aan de voeten
 
----------------
one day, when he was naughty, Mr Bunnsy looked over the hedge into farmer Fred's field and it was full of fresh green lettuces. Mr. Bunnsy however, was not full of lettuces. This did not seem fair - terry pratchett-

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

30-12-2003
19:54

www
 

OK thx
 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

Thierry
fidèle client
248 posts

30-12-2003
20:23

 

Hé, iedereen laten genieten van die lekkere geur. Je moet niet alles voor jezelf houden
 
----------------
Today is a good day to climb...

 

 

Wimper
fidèle client
225 posts
Hoe hoger je klimt, hoe dieper je kan vallen !

30-12-2003
23:19

 

Het is inderdaad omdat vele klimmers hun schoentjes nogal aan de kleine kant kopen (ik ook eigenlijk). Als ze daarbij nog onfris ruiken ook kan dat natuurlijk ook zo zijn voordelen opleveren. Hoe ? Als er veel volk is en je vindt geen touw dat vrij is : doe je schoenen uit en zet ze onderaan de muur totdat diegene die aan dat touw aan't klimmen is gaat lopen van de stank
 
----------------
When you reach the top, you're only half way there !

 

 

Robbe
the spam club
2123 posts

30-12-2003
23:26

 

Ge zou eens moeten weten hoeveel zeer het kan doen als ge die dingen 3 uur achtereenvolgens draagt!!! daarom doen ze dat om de zoveel tijd (achter elke route) af zodat hun voeten gespaard blijven! en je hebt dan mensen die zich laten leiden door de verkopers(


echte klimmers kopen hun klimschoenen 3 maten te klein voor de betere grip!
) als je dat doet dan gaat het inderdaad zeer gaan doen! of door dat ze niet snel versleiten hun klimschoenen dragen tot ze te klein zijn!

dus de conclusie is: ze doen dien af zodat hun voeten minder zeer doen!

 

 

theboss
BCN founder
4101 posts

1-1-2004
22:51

www
 


echte klimmers kopen hun klimschoenen 3 maten te klein voor de betere grip!

Vergeet dat maar schoon, dat is van 10 jaar geleden!

Waarom uitdoen?
- 't is gemakkelijker om niet op je klimschoenen rond te lopen
- de vorm blijft beter in de schoen
- continu in die klimschoenen zitten, zorgt toch wel voor zweetvoeten, allez, bij mij dan toch

G

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

1-1-2004
23:28

www
 

Valt er dan niks tegen te doen tegen die zweetvoeten?? Ik weet dat ik er al heb zonder die schoentjes....
 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

1-1-2004
23:55

www
 

schoenen vullen met magnesium?
Bij mijn weten is er niet veel aan te doen. Misschien dat er een paar middeltjes tegen bestaan.
http://www.hiking-site.nl, zoek daar eens. Wie weet...

----------------
Dude with the everchanging avatar

 
[last edited on 2004.01.01 23:55:13]

 

 

yves
est-ce que j'ai droit à une bière ?
20 posts

2-1-2004
00:30

 

Geurtjes kunnen inderdaad oplopen tot stank...
Heb al vanalles geprobeerd, zelfs mijn klimschoenen bewaren in de diepvries (naar het schijnt worden die geurtjes veroorzaakt door bacteriën, en die kunnen dan weer niet tegen vriestemperaturen). Hielp eigenlijk niet al te veel en weet niet of het goed is voor die schoenen.

Iemand andere tips?

 

 

valR-i
[email protected]
posts

2-1-2004
09:19

 

ik hang mijn schoentjes altijd aan de buitenkant van mijne rugzak na het klimmen, zo kunnen ze wat verluchten..
Alle beetjes helpen huh!

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

2-1-2004
09:52

www
 

Naar het schijnt moet je smorgens in het gras gaan lopen wanneer de dooi er nog opzit dan zou je binnen de 2 weken van die zweetveoeten moeten verlost zijn....

Kheb het nog niet geprobeerd, toch niet met dit weer, voeten zouden er anders nogal blauw uitzien denk ik...
 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

DE JEROEN
modepopke
1406 posts

2-1-2004
12:57

www
 

ik zet de mijn gewoon in mijn kamer op de grond.. Of ast goe weer is op terras buite. maar der blijft altijd veel geur inzitte
 
----------------
DE JEROEN

 

 

Bavo
ik wil Belgisch bier!!!!!!
1439 posts

2-1-2004
13:46

 

had heeeeel veel last van zweetvoeten tot dak mijn voeten begon in te smeren met een zalfke... Weet de naam nie meer goed maar het kwam van een paardemelkerij in Lier! OK, klinkt misschien wel raar maar ik ben er toch wel volledig vanaf!!!

Ben kik blij dak daar vanaf ben... kan nu nog eens gerust mijn schoene uitdoen!!!


 
----------------
how can we ever have time if we never take time

 

 

Q.
Le FLEAQ
4612 posts

2-1-2004
13:57

www
 

Kun je dat produkt eens te weten komen dan???
 
----------------
Greetz and Stay Safe

 

 

Bavo
ik wil Belgisch bier!!!!!!
1439 posts

2-1-2004
14:17

 

zal proberen maar ik kan u nix garanderen!! zit nu in finland dus kan niet eventjes naar die paardemelkerij fietsen! maar ik zal mijn best doen!
 
----------------
how can we ever have time if we never take time

 

 

Joris
BCN security expert
2084 posts

2-1-2004
14:38

www
 

misschien het telefoonnummer opzoeken en eens bellen?
 
----------------
Dude with the everchanging avatar