Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Leren en werken in de hoogte

Jo loubin 24 6767 12-9-2010 10:47  

Dernière réponse

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

7-5-2007
21:00

www
 

Leren en werken in de hoogte

Voor het nieuwe schooljaar ben ik opnieuw op zoek naar jongeren tussen 18 en 25 die zich willen omscholen tot poly-valente hoogtewerker met hieraan gekoppeld een arbeidscontract van 1 jaar.
meer info op
http://elektro.cdowilrijk.be
mvg

Jo Loubin
Leerkracht elektriciteit en industriele touwtechnieken - stellingbouw
http://elektro.cdowilrijk.be
CDO Don Bosco Valkenveld 70
2610 Wilrijk
0486 62 57 36

"Alle elektrische toestellen werken met witte rook;
---als de rook uit het apparaat is, dan werkt het niet meer."

 

 

StVdS
un verre d'eau svp
6 posts

14-5-2007
13:59

www
 

Beste,

Ik studeer in september af als Bachelor in de Archeologie en wil me een beetje heroriënteren (poly-valente hoogtewerker lijkt me wel wat). Ben ik ook welkom?
Indien mogelijk zou ik wel wat extra info willen (kostprijs, vereisten, ...).

mvg,
Steven Van der Sype

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

14-5-2007
14:58

www
 

kostprijs is heel weinig:
je moet ong over het jaar 100euro rekenen en ja je bent zeker welkom: dit jaar had ik oa een afgestudeerde regent LO en die draait nu ook heel goed mee. het hangt allemaal een beetje van je zelf af: wil je werken, zie je werk, ben je handig of toch tenminste bereid om handig te worden.
Kortom je maakt het zelf .
 
----------------
...;and so from the mountains we return refreshed in body, in mind and in spirit, to grapple anew with life''s problems; F.S. Smythe

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

7-7-2007
21:08

www
 

Een tip voor wie nog niet weet....

Een tip voor wie nog niet weet wat gij gaat doen in september en daarna.
Wil je nog niet gaan werken, maar ook nog niet stoppen met school...
http://elektro.cdowilrijk.be
 
----------------
...;and so from the mountains we return refreshed in body, in mind and in spirit, to grapple anew with life''s problems; F.S. Smythe

 

 

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

27-8-2007
10:26

 

ik ben zeker geinteresseerd, maar ik stel me toch enkele vragen

als je die opleiding hebt afgemaakt, wat voor soort attest krijg je dan?

vermits het geen irata-attest is, wat is het dan?
hoe kan je echt voorleggen aan een firma dat je wel degelijk dergelijke opleiding hebt gevolgd als het niet officieel is?

en de opleiding die je kan volgen om zo'n irata attest te verkrijgen, houden die ook een opleiding in mechanica en lassen e.d. in?

want ik vermoed dat je de eerste' jaren wel in 'bevriende bedrijven' aan de slag kan, maar na x aantal jaar zal dit wel gaan vervelen vermoed ik.

Is het dan naar de toekomst toe niet het beste om naast de opleiding die jullie geven, nog een opleiding te volgen (5 dagen is dat dacht ik) waarbij je een irata-attest krijgt?

En is het nog altijd zo dat je een week werkt en een week opleiding volgt?
en dat je het opleiding/werk-jaar het minimumloon van 600 per maand zal verdienen?

en wanneer beginnen dergelijke opleidingen? (zag ik niet op de site)

sorry voor al de vragen maar het blijft iets of wat 'risky' om aan zoiets te beginnen.

Er zijn meer den genoeg van die nep-opleidingen in de omloop...

alvast bedankt.

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

27-8-2007
15:00

www
 

Sander;
je krijgt van ons een attest van verworven bekwaamheden; op dat attest staat duidelijk wat je wel en niet kan in de touwen.
Je kan met zo een attest naar elke baas gaan en die kan daar zeker uit afleiden dat je kan werken in de touwen; dit samen met jouw werkervaring geeft je zeker de kans om aan het werk te blijven of te geraken. Irata is in Belgie nog steeds niet verplicht; wij werken samen met enkele grote bedrijven actief in de touwen: fabricom, volkers wessels; emib, elektro zwijsen. Meer zelfs; na afstuderen kreeg iedereen in juni een vast contract aangeboden.
Wil je in het buitenland gaan werken dan kan je investeren in zo een irata attest, maar doe dat dan na een gedegen opleiding, want irata is alleen veilig werken in touwen; maar men leert je daar niet veilig lassen bvb in de hoogte wat wij wel doen.MAW er zit ook nog opleiding lassen mechanica en elektriciteit bij.
En je krijgt de kans om een jaar te proeven van dit werk zonder verbintenis, niet onbelangrijk denk ik.
We starten op 3 september en het loon is zoals je zelf aanhaalde ong 600 euro; let wel dit is voor 2 weken werken en je krijgt gratis opleiding, het kan ook meer zijn, maar dat hangt van het contract af.
Tot slot: dit is geen nepopleiding; dit is een reguliere opleiding in het technisch onderwijs maw we zijn een technische school waar je technische kennis leert toepassen in de hoogte.
Heb je nog vragen, aarzel dan niet om mij te bellen; mijn gsm staat op de contactpagina van de site.
mvg
Jo Loubin


 
[last edited on 2007.08.27 15:00:17]

 

 

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

27-8-2007
17:26

 

het probleem is enkel dat ik tussen leuv en en brussel woon, dus wilrijk ligt net te ver om dagelijks met de trein te doen...

daar moet nog een oplossing voor gevonden worden en dat zal moeilijk zijn voor 3 september.

is het eventueel mogelijk om midden september nog te beginnen?

ik heb mn diplioma techniek-wetenschappen in het middelbaar onderwijs.
daarna heb ik eerst een jaar industrieel ingenieur gedaan en nu heb ik ne een jaar biochemie (a.d. kul) er op zitten.
verder trek ik elke zomer de bergen in en doe ik aan muurklimmen.
 
[last edited on 2007.08.27 17:26:20]

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

27-8-2007
17:37

www
 

3 september is geen must; maar je vermindert wel je kansen op tewerkstelling: we solliciteren de eerste week al en op is op....
Lander van het bericht hierboven kwam dagelijks met de trein vanuit Diest.
Los daarvan: met dat diploma ben je hier zeker welkom en ik ben gerust dat we je nog iets kunnen bijbrengen.

 
[last edited on 2007.08.27 17:37:00]

 

 

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

27-8-2007
17:35

 

en om hoe laat begin een gemiddelde dag?
want het is telkens 1u 45 met de trein (2 overstappen)

beter zou zijn als ik dan een kot in brussel of antwerpen vind...


 
[last edited on 2007.08.27 17:35:39]

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

27-8-2007
17:38

www
 

Het centrum begint om 8u40;
het werk ergens tussen 6 en 7 's morgens,
tenzij je een bedrijf in jouw omgeving vind die met ons wil samenwerken.
De kotprijzen varieren in antwerpen van 150? tot....

 
[last edited on 2007.08.27 17:38:49]

 

 

sander2
est-ce que j'ai droit à une bière ?
48 posts

27-8-2007
19:03

 

ik heb 5 september mn laatste herexaam, dus ik zal die dag, of de volgende, beslisssen en meteen contact opnemen.

Als ik dan beslist heb zal ik dan meteen op zoek gaan naar een kot in antwerpen. (en een klimzaal natuurlijk )

grtz

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

27-8-2007
19:20

www
 

goei klimzalen genoeg:
klimindoor.be
klimzaalblok.be om nog maar de meest courante te noemen
succes met de herexamens

 

 

climber 91
un verre d'eau svp
8 posts

29-8-2007
19:35

 

klimzalen

en de klimax op fietsafstand zeker niet te vergeten !!!

 

 

dirk v o
fidèle client
243 posts

30-8-2007
18:15

 

wallstreet!

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

18-5-2008
12:49

www
 

inschrijvingen

de inschrijvingen beginnen terug!

 

 

kai
un verre d'eau svp
4 posts

19-5-2008
11:56

 

vraagje

beste,
ik had nog een vraagje ivm deze opleiding.
Stel je brengt deze tot een goed einde en je wordt aangenomen door een bedrijf.
Hoeveel is het bruto uurloon ongeveer? Want ik heb vernomen dat het uurloon voor iemand die gsm masten kuist onder de 10 euro ligt. Dit vind ik nogal weinig,zeker naar de toekomst toe.

Ook hoe gemakkelijk kan je in het buitenland aan het werk gaan ? Want ik zou graag op een boorplatform of iets dergelijk wat werken voor de extra centen.

dank bij voorbaat.

 

 

Bavo
ik wil Belgisch bier!!!!!!
1439 posts

19-5-2008
19:13

 

Kai toch

Kai, maateke. Ge moet content zijn met wat ge krijgt eh... Al direct zagen over zijn loon


Alles kitz?

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

19-5-2008
19:51

www
 

uurloon

tijdens de opleiding krijg je een leervergoeding; vastgelegd door het ministerie; deze is voor iemand van ong 23j; 650 euro per maand
na de opleiding verdien je ong 11 euro bruto per uur; eventueel nog enkele extras maar dat hangt van bedrijf tot bedrijf af.
Om in het buitenland te gaan werken heb je een Irata attest nodig; op het einde van de cursus kan je deze opleiding volgen via ons aan een voordeeltarief.
Voor boorplatformen heb je nog een extra attest nodig eigen aan het boorplatform; prijzen daarvan weet ik niet.

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

1-7-2008
12:26

www
 

we zijn gesloten vanaf 7 juli tem 15 augustus,
vragen of inschrijvingen dus enkel nog via mail.

 

 

Jo loubin
le pendule, je ne fais que ça
125 posts

19-8-2008
20:50

www
 

Ik ben nog op zoek naar 5 kandidaten ,
opleiding en werk in de hoogte verzekerd.