Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

klimmuur zelf bouwen

jaimetje 6 2873 9-11-2011 15:33  

Dernière réponse

jaimetje
un verre d'eau svp
5 posts

7-11-2011
20:40

 

klimmuur zelf bouwen

Heeft iemand ervaring me?
om een klimmuur voor buiten te bouwen?
Ik heb. klimgrepen, een betonmuur van 5 meter hoog, een veel geduld.

 

 

climbbeast
fidèle client
246 posts
No Pain No Gain

8-11-2011
00:25

 

gaatjes boren, inox pluggen erinslaan (voor de diameter van je bouten) wss M10 en dan uw grepen erop vijzen

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

8-11-2011
10:58

www
 

Klopt, maar....
Hoe dik is die muur? Hopelijk geen betonplaten. Je spreekt van beton, mogelijks zit er bewapening in, dan eerst uitzoeken waar die bewapening loopt om niet in de bewapening te boren (zal niet lukken trouwens). Ook welke dichtheid heeft die beton? In hoever is die muur een dragend element of maw mag er wel in geboord worden (waarschijnlijk wel daar het een muur is) maar hij kan gemeenschappelijk zijn en dan zou je buur moeilijk "kunnen" doen. Als huurder moet je zeker zijn dat je nadien alles mooi en liefst bijna onzichtbaar kan herstellen.
Nog iets: meestal zijn muren niet gemaakt om zwaar horizontaal te belasten maar je moet dit enkel weten, dus daar is meestal geen probleem mee omdat de grepen op een zuiver verticaal vlak weinig horizontale trek gaan mee brengen.
5m hoogte is niet niets, daar moet je ook rekening mee houden bij een mogelijke val.
Veel plezier op je muur en hopelijk verslijt je niet teveel steen(beton)boren.

 

 

jaimetje
un verre d'eau svp
5 posts

8-11-2011
21:01

 

wel, er is een muur van een oude fabriek; just achter mijn tuin, t is van baksteen. op 3 meter is er een poetrel en op 5 meter nog eentje.
ik ben van plan een echte klimwand op te hangen, maar ik heb GEEN idee hoe.

 

 

lode
est-ce que j'ai droit à une bière ?
24 posts

8-11-2011
23:40

 

http://www.moonclimbing.com/build-your-own-moon-board-c-334_337.html

je kan daar een pdf downloaden met heel wat uitleg.. maten, materialen, plannetjes...

 

 

jaimetje
un verre d'eau svp
5 posts

9-11-2011
15:33

 

Ik zit het zitten. merci voor jullie tijd.
en als het klaar is zal ik een foto sturen.