Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Tijdelijke sluitingen Ettringen ivm Oehoe

Harald Swen 4 2273 3-2-2011 10:44  

Dernière réponse

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

1-2-2011
10:26

 

Tijdelijke sluitingen Ettringen ivm Oehoe

Ivm de (mogelijke) broed van een Oehoe-paartje in het klimgebied Ettringen zijn vanaf 1 februari 2011 de deelgebieden Mordor en Lonnenloch gesloten. De groeves mogen tot nader orde ook niet betreden worden.

In Mordor zijn de volgende sektoren gesloten: Solarium, Pumpgun, Lago di Mordor en Tolkien. In de Grotten en de Bierkeller kan nog steeds worden geklommen, alleen moet je de sektoren via het zuidelijke pad betreden en niet zoals gebruikelijk midden door de groeve.

Het Lonnenloch met de sectoren Nobodaddy, Affenfels, Dreikönigswand en R4 mag in het geheel niet betreden worden.

In het vroege voorjaar zal duidelijk zijn waar de vogels genesteld hebben. Is dat niet in een van de sectoren, dan zal de sluiting op worden geheven. De groeve waar de vogels nestelen zal tot het uitvliegen van de jongen gesloten blijven. Houd je tot die tijd strikt aan het betredingsverbod. Voor het behoud van het klimgebied is dit van het allergrootste belang!

Meer info is te vinden op www.klettern-ettringen.de.

Gedrag in sector Lonnenloch
De sector Lonnenloch ligt deels op prive-terrein. Het geluid dat de klimmers maken (touwcommando's, schreeuwen of het inboren van routes) is goed te horen op het terrein van de eigenaar. Bij mooi weer kan deze daarom niet meer rustig in zijn tuin zitten. Het is daarom niet verwonderlijk dat hij zich aan de klimmers begint te ergeren. Zeker toen een groep Nederlanders met hoofdlamp op 's avonds op zijn terrein rond liepen en de toegang tot de groeve zochten. Daarom gelden vanaf nu in het Lonnenloch de volgende regels:

- niet roepen of schreeuwen (touwcommando's kunnen ook op het zicht worden gegeven)
- klimmen alleen overdag - niet 's avonds of 's nachts
- gebruik alleen de op www.klettern-ettringen.de beschreven toegang. Ga niet over het prive-terrein boven de groeve
- geen routes inboren in het weekend
- geen afval achterlaten

s.v.p. bericht verder verspreiden!

Laatste wijziging 1-02-2011

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

2-2-2011
11:30

www
 

Sorry, maar het stond in Klimroutes in België niet op de goede plaats.

 

 

Harald Swen
fidèle client
430 posts
Beta male

3-2-2011
09:36

 

Tja Guido, er staan in de db ook routes in Luxemburg. Kan ik daar wel/niet over berichten in dat forum? Of zou de kop boven het forum beter aangepast kunnen worden in 'Info over klimroutes' of 'Klimroutes' of 'Gebiedsinfo'? En is een boulder een klimroute?

Lijkt mij zelf het handigst om info over klimgebieden/routes in een forum te plaatsen. De strikte mededeling "alleen in België!" boven het routeforum maakt 't wel beperkt. Alle ander routeinfo moet nu in het algemene forum.

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

3-2-2011
10:44

www
 

Ik zal eens zien hoeveel mededelingen er jaarlijks komen in het café betreffende buitenlandse gebieden, nadien zien we wel.
Dus @Hube: ik bezie of dat even.