Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

kleding mera peak?????

polsslag '72 12 5050 26-1-2011 08:20  

Dernière réponse

polsslag '72
est-ce que j'ai droit à une bière ?
23 posts

19-1-2011
15:48

 

kleding mera peak?????

hallo,

in oktober van dit jaar ga ik naar Nepalin een poging Mera peak en chulu east te beklimmen.
Na 20 jaar ervaring in trekkings tot 3000meter, en twee jaar geleden Mont blanc hopen we nu wat hogerop te komen. echter :
Welke kleding heb je dan nodig voor zo'n onderneming ? We spreken toch over 6500 meter met kans op temperaturen tot -20graden celsius.
ik heb uiteraard al een collectie bijeengekocht in de loop der jaren.
gore-tex jas (north face)
soft-shell met fleece(north face)
allerrhande fleecen van dun naar dik(patagonia)
bodywarmer fleece(patagonia)
klimbroek(mammut)
regenbroek(aan vervanging toe)
thermisch ondergoed(patagonia)
C-schoenen(han wag)
D-schoenen(asolo)
thermische en wollen sokken
hoofddeksels bij de vleet(oa north face met fleece)

WAt mist er nog in dit rijtje ? (liefst met merk er bij en wat zoiets kost... )

Jas in dons(is dit nodig?Volgens mij wel) ? Welke?
Welke broek(en) ?
goede handschoenen, uiteraard maar welke ?
crampons, uiteraard, maar welke?
Nieuwe slaapak ! Maar welke?

Iemand die meer info kan geven ?
alvast bedankt op voorhand !

groetjes
johan

 

 

roy
est-ce que j'ai droit à une bière ?
24 posts

19-1-2011
17:49

 

hey
ik heb vorig jaar op de top gestaan.
kwa schoenen heb ik wel afgezien, ik had la sportiva nepal top aan en tijdens de aanloop snachts echt kou gehad.
ik had aan: een 260onderbroek van icebreaker+fleece broek van the north face+gore-tex broek van the north face->zeer goed
200 van icebreaker korte mouwen+260 icebreaker lange mouwen+ dikke fleece+ windstopper+ donsjas van treksta(vrij dikke)->zeer goed
ik was van plan zonder dons te wandelen maar heb hem toch maar aangedaan omdat het zo kou was met zeer veel wind, anders had ik de windstopper weg gelaten en een gore-tex overaan gedaan.
kwa handschoenen: dunne onderhandschoenen en dan de dikste van the north face->zeer goed.
het was wel een koude nacht met veel wind.
die dag zijn er veel terug gedraaid.

roy

 

 

XyzAll
est-ce que j'ai droit à une bière ?
27 posts

20-1-2011
10:55

 

Ik heb niet genoeg ervaring om je lijst te kunnen aanvullen,

Mischien biedt deze tip wel een meerwaarde: Katoen is ten zeerste af te raden. Dat slorpt je zweet op en dan krijg je kou... (zelfs bij een lichte alpenbeklimming. bron:ervaring)

Veel plezier ginder!
(Houden jullie een blog of komt er ergens een verslag zodat we je vorderingen kunnen volgen? )

 

 

nessa
un verre d'eau svp
13 posts

19-1-2011
19:45

 

Hoi,
Ik zou toch wel een donsjas voorzien maar je kan er misschien 1 huren of zelfs in kathmandu eentje kopen waardoor je heel wat centjes kunt uitsparen.
Slaapzak: dons!!!!4-5 seasons met bereik comfort zone tot ver onder nul
Kleding:3 lagen systeem met patagonia 4als thermisch laagje boven en benen, goede fleece(de nieuwere versies zijn licht maar ultra warm) en oftewel je softshell oftewel je hardshell(afhankelijk van wat je hebt)waarboven je 'smorgens en bij>6000m je donsjes bovenaan trekt.
Enjoy!!!

 

 

polsslag '72
est-ce que j'ai droit à une bière ?
23 posts

21-1-2011
12:23

 

nepal

@roy, je zegt dat je la sportiva nepal top aanhad als schoen, en nog koud gehad.....????? djeezes, hou koud is het daar dan wel zeg ? toch genoeg kousen aan gehad ? Ik werk voor de voeten ook met een "laagjes-systeem" : onderkousen : thermische dunne, bovenlaag : wollen trekkousen... Misschien niet genoeg ?

@Xyzall : waarschijnlijk zal iemand van ons wel een blog via een website bijhouden hoor 't zal alleszins spannend worden, voor de meesten van ons : eerste keer boven de 6000 meter...gho...

@Nessa : wat die donsjas betreft : akkoord uiteraard ! Maar welke koop je dan best hé ? Er zijn er zoooooveeeeeel om uit te kiezen. Huren is een optie, maar kopen in nepal : the north FAKe, zoals ze dat plegen te noemen, geen goed idee denk ik, want na een trekking kun je alles wegsmijten..ok ok ok, is tegen echte dumpingprijzen, maar vermits ik van zin ben nog andere tochten te ondernemen....toch liever onmiddelijk iets deftig...

als donsdjas dacht ik aan de : Crux
http://www.hiking-site.nl/indekijker-crux-plasma-jacket.php

ben hem al gaan passen en voelt geweldig aan, maar buiten ??? in extreme omstandigheden ???
the north face heeft haar assortiment Nuptse donsjassen : iemand ervaring mee ?

alleszins al dank je wel voor deze feedback !!!!!
hopelijk volgt er nog wat info, want alles is welkom !
keeping fingers and toes !

cheers,
jo

 

 

roy
est-ce que j'ai droit à une bière ?
24 posts

23-1-2011
20:07

 

ik werk altijd met 1 paar kousen.
omdat ik in de zomer dezelfde schoenen ook wil aandoen zonder altijd 2 paar kousen te moeten dragen.
welke schoenen heb jij van asolo?

de donse jas van crux is een goede keuze.
wat ik me wel afvraag is ofdat het wel nodig is dat hij een waterdichte laag heeft.als het regent doe je je gore-tex toch aan.

 

 

polsslag '72
est-ce que j'ai droit à une bière ?
23 posts

24-1-2011
19:33

 

@roy, ik heb de asolo afs 103, nieuw kunnen kopen aan de schandelijke prijs van 25euro(bij kariboe), 't is mijn eerste paar, enkele minuten getest ter plekke, dus ik weet nietwat ze zullen doen in het veld voor mij.. afwachten...
ik gebruik liever twee paar kousen, maar da's ieder zijn gedacht uiteraard. Ik gebruik daar ook het laagjessysteem van thermische "onderkousen" en warme, dikke indien nodig, bovenlaagkousen....
zo weet ik zeker dat het zweet niet blijft hangen. Op alle trektochten, nooit blaren gehad....
waarom een waterdichte laag...omdat de dons onder een gore-tex, toch kan nat worden, volgens wat ik gelezen heb. Het vocht aan de binnenzijde kan toch niet echt goed weg, wardoor de dons dus nat kan worden en zijn 'warmte' verliest.....'t schijnt..... maar net contact opgenomen met Dan Mazur van summit climb, en die wist met toch te vertellen dat hijzelf toch matriaal gebruikt van kathmandu, gekocht in één brtrouwbare winkel volgens hem...iets minder van kwaliteit maar zeker niet weg te smijten na één trekking....volgens hem hé....dus wie weet vind ik daar toch iets goedkopere, degelijke dingen....('k zou toch liever die vest van crux kopen, of één van de "TNF nuptse"serie...weet nog niet dewelke...als er nog ideeén zijn...ook kwa broek...laat maar komen
alvast al bedankt !
groetjes
jo

 

 

koenele
le pendule, je ne fais que ça
98 posts

24-1-2011
19:47

 

broek: tnf ice fall pants met daarboven goretex broek en daaronder thermisch materiaal... Was ruim voldoende voor mij op de ararat. Geen idee wat je hoger nodig hebt

 

 

Werner
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
509 posts

25-1-2011
17:24

 

in de m*kro staan er vanaf morgen TNF Nupste jackets in de steraanbieding (149 Euro), heb ik gezien in hun reclameblaadjes. Die Nupste is een zeer polyvalente jas ... Die jas geeft je warmte van -10 (of kouder nog) tot +20°... allée in Fontainebleau heb ik dat toch al meermaals gezien .

Misschien moet je eens je licht laten schijnen over het Franse merk Valandré? Daar vind je zeer goed donsmateriaal (slaapzak, jas...).

Groetjes,
Werner

 

 

roy
est-ce que j'ai droit à une bière ?
24 posts

25-1-2011
18:16

 

polsslag '72
ja hebt een mail.

roy

 

 

QuintenM
un verre d'eau svp
17 posts

25-1-2011
18:27

 

hey,

- wat thermisch ondergoed betreft is woolpower een uitstekend merk
- warmth unlimited heeft goede donsjassen voor een scappelijke prijs yeti.com.pl (pools deel van de site vertaen is beter upgegrade)
- qua schoenen zou ik toch opteren voor een binnen en buitenschoen vooral omdat je dan smorgens niet in een ijskoude schoen moet stappen.
- ook voor slaapzakken is warmth unlimited een goed merk hou er wel rekening mee dat extreme in polen gelijk staat met limiet in europa (zeer goede dons kwaliteit)

Quinten

elbrusproject.wordpress.com
[email protected]

 

 

polsslag '72
est-ce que j'ai droit à une bière ?
23 posts

26-1-2011
08:20

 

hugh, duuuuh ?????
in de Makro ? Nuptse jassen ? da zal wel een grapje zijn van de mannen van "basta" zeker?
Er is wel korting momenteel(hou het stil ) in de Kariboe-keten-winkels voor crux-plasma, er gaat honderd euro af....;straf !
maar ik ben der nog steeds niet uit, nadeel van de Crux : De kap kan niet over den helm...
enfin
kwa ondergoed zit ik goed zenne....da is het probleem niet.
Maar ik heb al verschillende meningen gehoord over wat te dragen als broek : eenvoudigste oplossing :
thermisch ondergoed - softgelklimbroek-regenbroek-warme geiters
zoiets?

alvast nogmaals dank aan iedereen voor de bijdragen !
much appreciated