Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Nieuwe KBF ledenkaart

Guido 19 3205 31-1-2011 09:31  

Dernière réponse

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

11-1-2011
15:17

www
 

Nieuwe KBF ledenkaart

Nieuwe KBF ledenkaart al ontvangen? Ja, ze noemt nu ledenkaart ipv Lidmaatschapskaart.
Op de achterzijde staat een barcode, zouden ze met een barcode lezer rondgaan aan de rotsen?

De laatbetalers weten hierbij dat het reeds januari is

 

 

beton
le pendule, je ne fais que ça
128 posts

11-1-2011
16:00

www
 

Oh, lap.

 

 

jaapi
le pendule, je ne fais que ça
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

11-1-2011
16:00

 

just...merci Guido.

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

11-1-2011
16:43

 


Op de achterzijde staat een barcode, zouden ze met een barcode lezer rondgaan aan de rotsen?



... samen met een kassa & een betaalterminal ....

Gelet op de subsidieherverdeling door de pseudo-regionalisering van Koning Voetbal gaan de Bergsportfederaties aankijken op een zwaar deficit in hun begroting.

Om het gat in de kas te dichten moet er misschien aan gedacht worden om de klimbeurten op rots ook betalend te maken. Als de klimmers tot 10 EUR betalen voor een beurt plastiek sleuren in een zaal waarom geen 10 of 15 EUR voor een dagje Freyr bij voorbeeld?



 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

11-1-2011
17:09

www
 

barcode?

Ik heb zo een barcodelezer en die kan dat ding niet inscannen. Lol!

 

 

Bruno M
fidèle client
215 posts

11-1-2011
18:18

 

Ahja, die van mij is geldig tot 31 december samen met een identiteiskaart [sic]

Way to go manne

 

 

Mich
le pendule, je ne fais que ça
127 posts

11-1-2011
18:44

 

Den eerste die mij ooit geld komt vragen om een dagje Freyr te doen, gaat met een blauw oog naar huis... I shit you not...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

12-1-2011
11:40

www
 


Ik heb zo een barcodelezer en die kan dat ding niet inscannen. Lol!

Het is nochtans een barcode, ik heb de code vergeleken met die van mij vrouw, maar wat ze juist inhoudt weet ik niet. De wet op de privacy raadplegen?

 

 

Stijn
le pendule, je ne fais que ça
123 posts

26-1-2011
00:38

www
 

Ik wil wel eens weten met welke barcodelezer ze die kaart denken in te scannen. Een normale barcode lezer gaat dit vermoedelijk nooit kunnen lezen, want de code is niet conform de standaarden.

maar na redelijk wat gepruts: de code bevat oa geboortejaar (ook leesbaar aanwezig op de kaart), lidnummer en nog een paar cijfers die vermoed ik de club aanduiden waar je bij bent ingeschreven, want die is gelijk bij de mensen waarmee ik vergeleken heb.

bovendien is in vergelijking met vorig jaar je adres verdwenen van je lidkaart, dus die privacycommissie hoeft denk ik niet.

Dat van die identiteitskaart stond er trouwens vorig jaar ook al op, en lijkt me bovendien logisch.

misschien is de barcode wel bedoeld voor:
-makkelijker inschrijven voor stages op de stagebeurs (die helaas dit jaar niet doorging)?
-het vervangen van de drankkaartjes in de chaveehut? gewoon met je lidkaart zwaaien aan de toog voor je pintje op je rekening te zetten
-winkels toe te laten te controleren wie er recht heeft op kortingen?
-rotscontroles?
-...

ik ben alvast razend benieuwd naar de eerste toepassing, en vooral de barcode lezer die die code toch ingescand krijgt

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

26-1-2011
08:58

www
 

wat ik gehoord heb is dat die barcode bedoelt is voor de hutten in Oostenrijk. Het inschrijven in de hut zou moeten gebeuren via het inscannen van die code. Er zou namelijk vastgesteld zijn dat in bepaalde hutten door bepaalde wirthen niet iedereen in het huttenboek geregistreed werden en zodoende doorgegeven werd naar de federatie die de hutten beheert.(minder inkomsten voor de federatie, meer voor ...) Naar wat ik gehoord heb, zou er na het invoeren bij proefprojecten van de barcode, bij sommige hutten tot 50% meer overnachtingen officieel geregistreerd zijn.
Zo te horen zijn het niet alleen de Belgen die foefelaars zijn.

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

26-1-2011
13:59

www
 

@Toffee: heel gevaarlijke redenering als je't mij vraagt! Weer een bal die op een schuine helling geplaatst wordt, met rotseigenaars die ook kunnen tellen enzo. Denk aan Sy.

Wie zegt trouwens dat ik bereid ben om 10 Euro te betalen om in een zaal te gaan plastiekrukken? Dat is voor de douche achteraf dat ik betaal, voor de WC, en voor de parking. En stoelgeld voor de barkruk aan de toog

 

 

Stijn
le pendule, je ne fais que ça
123 posts

27-1-2011
20:57

www
 

ahzo, dus in Oostenrijk krijgen ze wel een werkende barcode op hun lidkaart

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

29-1-2011
09:41

 

@ Jo : het is geen redenering, het is een toekomstvisioen...

Met Sy in gedachten krijg ik nachtmerries als ik dit in mijn mailbox krijg http://go-wild.be/

Dat de KBF een fragiel om niet te zeggen bedreigd massief hiervoor ter beschikking stelt, is onbetamelijk.

Dat Belclimb hiervan partner is , is een schande.

De klimwereld is een gewoon een decadente platvloerse commerce aan het verworden.



 

 

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

29-1-2011
12:51

 

@ Jo, energiekost, (elec, licht, water...afbetaling ruimte......en de opvolging om dat plastiekrukken toch aangenaam te maken..) tja dat heeft een prijskaartje..of ah ja, werkte jij gratis

 

 

brigitte
est-ce que j'ai droit à une bière ?
35 posts

29-1-2011
15:11

 

Kun je daar bij go wild ook die barcode op je bil of borsten laten tatoueren want ik vergeet altijd mijn lidkaart ?

 

 

Geza TOTH
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
968 posts
Alpi-Secourist + Wilderness First Responder

29-1-2011
21:09

www
 

@ toffee
Dat "go wild activiteit" is een organisatie van de boulderzaal Bleau uit Gent.

spijtig dat je dat nergens op diene website kunt terugvinden, of mag niemand dat weten

 

 

Toffee
parfois ça m'arrive de grimper
3933 posts

30-1-2011
20:54

 

@ Geza : Of het nu gaat over Envé Blow, Dinant Miniatures, Albert Peijn of de Hectolieters, maakt mij niet uit.

De KBF ramt ecologiedagen door het strot van de klimopleidingen, focust zogezegd op verantwoord rotsbeheer & natuurwaarden (je kan geen KBF cursusboekje of KBF klimtopo opendoen zonder bladzijden daarover te moeten omslaan).

En dan dit?

Dat de KBF plat op de buik gaat voor de commerce door een fragiel massief zoals Hotton ter beschikking te stellen van driedaagse pensenkermis overgoten met een outdoor adventure-sausje vind ik gewoonweg gortig.

Als de DNF daarna op zijn achterste poten gaat staan zullen ze in de Boomgaardstraat niet moeten afkomen met "Wir haben es nicht gewusst "

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

31-1-2011
09:11

www
 

Off-topic?

@ Tofee:
Afhankelijk van de doelstelling van de initiatiefnemers kan dit wel in een correct ecologisch gebeuren plaatsvinden. Het feit dat klimteam bleau hier mee achter staat wil toch al zeggen dat het niet om een zuiver platvloerse commerciële organisatie gaat. Er komen blijkbaar mobiele klimwanden en een mobiele boulderwand, dus enkel diegenen die op rots willen klimmen kunnen daar al geselecteerd worden. Het zijn de platvloerse commerciële organisaties die ZEKER al mee geleid hebben tot oa het sluiten van de "sexe shop". Ik ga er nog steeds van uit als er een klimclub (mee) organiseert dat het de ecologische normen en waarden hanteert. Dit zit trouwens in KVB's geïmplementeerd (hier ben ik weer )Het is aan hen om het platvloerse rotsverkrachten niet te laten gebeuren.
Dus zonder kennis een initiatief te kelderen dat misschien wel de nieuwe Adam Ondra of de nieuwe Chloë tevoorschijn tovert vind ik er een beetje over. Ik kan wel je bezorgdheid begrijpen ivm beschadigen van het rotsbiotoop. Het is aan de organisatoren om hier over te waken.

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

31-1-2011
09:31

www
 

@Brigitte: bij u kan dat zeker!
@sans niveau: tja, zonder niveau is het moeilijk om de humoristische ondertoon te snappen natuurlijk!
(en ja, ik werk zo goed als gratis in vergelijking met mijnen baas)

Ik begin zo langzamerhand het gevoel te krijgen dat ik zo wat tot de laatste in de natuur klimmende generatie behoor..