Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

diefstal fontainebleau

11 4059 9-8-2011 15:28  

Dernière réponse


fidèle client
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

31-7-2006
21:38

 

Al twee keer gebeurd: ik ben op mijn gemak aan het klimmen, leg mijn topo neer aan een rots, volg het circuit verder, realiseer me een half uurtje later dat ik mijn topo vergeten ben, ga hem zoeken en krak: die nonchalance is genadeloos afgestraft. Geen topo meer, dief allang verdwenen.

 
----------------
Voleur de Spits

 

 

Koen B
un verre d'eau svp
9 posts

1-8-2006
12:51

 

Vorig jaar september op een vrijdagnamiddag aangekomen - nog snel even gaan klimmen. Zoals dat gaat onze rugzakken achtergelaten aan de eerste blok. Enthousiast beginnen 'wegklimmen' van die rugzakken. Een halfuur later terug naar die rugzakken en ons enthousiasme bekoelde, in totaal 150 euro gepikt... Eigen schuld? Moraal: zo weinig mogelijk meenemen of iemand bij die rugzakken achterlaten...

 

 

simon
fidèle client
203 posts

1-8-2006
16:03

 

Het lijkt me nu ook niet echt verstandig om een rugzak (met geld) achter te laten. Beter gewoon meenemen van blok tot blok.

 

 

Esteban
fidèle client
462 posts
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

1-8-2006
17:09

 

das ook geen doen he, als ge na elken blok uw rugzak moet meeverplaatsen, die crashpad vinde kik al lastig genoeg.

Ik/wij nemen meestal enkel water en snax mee naar het massief zelf. De rest in de auto of op de camping laten

 
----------------
wie't kleine ni deert,
is't groote ni weert

 

 


fidèle client
278 posts
'Anything you can climb you can easily watch tumble away'

1-8-2006
17:38

 

In de auto mag je in principe ook niets achterlaten. Hoewel het in Bleau nog wel meevalt qua autodiefstal als je bedenkt dat de banlieues niet zo ver weg zijn. Calanques-achtige toestanden komen in bleau niet voor (je moet je auto daar eigenlijk gewoon open laten staan zodat de dieven hem kunnen onderzoeken), wellicht omdat de parkings meestal redelijk gefrequenteerd zijn.
 
----------------
Voleur de Spits

 

 

Steven Demets
un verre d'eau svp
7 posts

16-8-2006
10:52

 

Inbraken op de parkings Franchard Cuisiniere en Isatis

Ze hebben 3 dagen op een rij ingebroken in wagens op deze parkings.
Wat ze zochten was niet altijd duidelijk. Geen klimgerief, fototoestellen, cdspelers, visakaarten, in 1 geval hebben ze zelfs een portefuille doorzocht en geld laten zitten.
Bij mij hebben ze een zak met kleren gestolen. Deze heb ik na lang zoeken op 20 meter van de parking teruggevonden tussen de varens, alles was doorzocht maar niets was weg.

Laat dus niets achter in je wagen als dat mogelijk is.
Als je toch pech hebt in plaats van naar de flikken te gaan, doorzoek eens de directe omgeving van de parking.

 

 

wouter van daele
un verre d'eau svp
1 posts

4-8-2011
13:18

 

Diefstal

Wij zijn er op de parking nabij de Cul de Chien nog maar eens slachtoffer van geworden.

GSM toestellen, cash, horloge, identiteitspapieren, bankkaarten.... alles uit de wagen gestolen.

Echt niets achterlaten in je wagen is het beste!

 

 

Catsjit
le pendule, je ne fais que ça
106 posts

4-8-2011
14:30

www
 

Zelfs op de campings best niks waardevols in je auto laten liggen terwijl je slaapt! 2 of 3 jaar geleden hebben ze zo eens in een paar auto's (Franse merken) ingebroken en er ware verschillende gsm's en een laptop weg. Eentje lag zelfs te slapen in z'n camionette terwijl ze erin zaten en heeft er niks van gemerkt!

 

 

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

6-8-2011
13:59

 

Ze lopen verkleed als hikers door het bos. Leeftijd tussen 35 en 45 jaar oud, type huisvader met stereotype outdoorkledij aan. Kijken een beetje rond maar klimmen niet.
Als we ze nu eens uit hun tent lokken en duidelijk aan de kaak stellen wat mag en niet mag!! Zoals geld van anderen ontvreemden

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

9-8-2011
10:03

 

Het probleem is niet alleen in Fontainebleau. ook in Dave werd onlangs gestolen. Geen materiaal onder de rotsen laten - 's nachts geen auto's op de parking achterlaten. Parkeer die in het dorp verderop en liefst niet op een parking of langs de grote baan. (ruiten uitgeslagen - zelfs de wielen gestolen !). Vooral merk-kleding wordt meegepakt, die is gemakkelijk te verkopen op tweedehandsmarkten of wordt geexporteerd. Bij een controle, een beetje verder boven de rotsen bij de logementen van de openbare onderstand, van meer dan twintig caravans, motorhomes, enz bleken die allemaal gestolen ! Dus zeuren over een rugzak heeft weinig zin. Meestal wordt identifieerbaar spul verderop gewoon langs de baan weggegooid.
http://www.lanouvellegazette.be/regions/sambre_meuse/2011-07-12/jambes-21-caravanes-volees-saisies-dans-un-camp-de-gitans-887275.shtml
http://videos.sudpresse.be/video/iLyROoaf2wb6.html

 

 

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

9-8-2011
15:28

 

Al eens gezien voor hoeveel geld aan 'ik ga de Mount Everest beklimmen outfit' sommigen de deur verlaten. Laat dit dan nog open en bloot in je wagen liggen, tja.. bekakt maar realiteit.
Veeg je in Charleroi je voorruit niet proper waar de pad van je gps staat, heb je ook al prijs. En zo kunnen we er nog 1000 oprakelen.