Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Ryanair, wat kan?

stef schuermans 8 2492 8-2-2012 22:17  

Dernière réponse

stef schuermans
le pendule, je ne fais que ça
85 posts

15-1-2012
21:28

 

Ryanair, wat kan?

Kan ik rockrack meenemen op een ryanair vlucht als handbagage? Of easyjet?

Wil graag friends en nuts enzo meenemen maar wegen veel en zou ik eventueel als handbagage kunnen meenemen dan ...

gaat dit?

 

 

Vinz
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
748 posts

15-1-2012
21:45

 

Da ga ni.
Ge zult een valies moeten inchecken.

Groeten

 

 

Sebc
un verre d'eau svp
18 posts

18-1-2012
15:34

 

kan zeker niet,

ik ben zelf al eens en musketon kwijtgeraakt aan de security (viel wel mee dus)
Maar de vorige keer dat ik in Charleroi (of was het Rygge) passeerde zag ik iemand heel erg sip zijn ganse klimuitrusting triërn.

 

 

Tim.
est-ce que j'ai droit à une bière ?
49 posts

18-1-2012
19:19

 

touw mag wel in de handbagage!
wat ik trouwens bijzonder vreemd vind.

 

 

Wim
un verre d'eau svp
8 posts

19-1-2012
20:02

 

Ik ben in oktober vanuit Charleroi naar Carcasonne gevlogen met mijn klimmateriaal in handbagage maar tis geen aanrader voledig de bagage open moeten doen zowel in belgie als in frankrijk en de nodige uitleg erbij ook natuurlijk. Voor mij part int vervolg in de gewone bagage

 

 

Eddy de Ouwe Rakker
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
895 posts

20-1-2012
09:48

 

Op een internationale vlucht moest een collega wel een mousketon -boksijzer ?- met sleutels uit de handbagage afgeven en ook al zijn herstelgerief voor computers. Ik had het aan de balie gevraagd, omdat ik in wachington problemen verwachtte bij het inchecken op Amerikaanse bodem en ik slechts weinig tijd had voor de volgende vlucht en de kans klein was dat de bagage op tijd naar de volgende vlucht zou overgebracht worden. Mijn volledige bagage werd door het boordpersoneel meegepakt. Het beste is dus het de dag ervoor te gaan vragen en de dag erop bij hetzelfde personeel in te checken. Voorzie in elk geval plaats in je bagagezak of neem een dunne goedkope sportzak mee om hetgeen niet in je handbagage mag mee te kunnen geven met de normale bagage. Er bestaan wel richtlijnen betreffende wat in de bagage en handbagage mag ...

http://www.jfk-airport.net/TSA-Security-Directives.html
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/magazine/4650122.stm

 

 

krvs
un verre d'eau svp
1 posts

20-1-2012
15:46

 

Bij een vlucht met Ryanair vanuit Eindhoven had ik enkele musketons + klimtouw in m'n handbagage. Bij de controle werd er zowel een probleem gemaakt over de musketons als het klimtouw.
Bij de terugvlucht heb ik het wat slimmer aangepakt en de ijzerwinkel uit de handbagage gelaten maar wel het klimtouw er in gepropt. Bij het scannen nu uiteraard geen probleem en touw dus ongemerkt mee op het vliegtuig ...

 

 

bartcockx
le pendule, je ne fais que ça
76 posts

8-2-2012
22:17

 

touw altijd in handbagage gestoken zonder problemen. Vorige week ook een tiental setjes in de handbagage gelaten en met een woordje uitleg gewoon doorgelaten.