Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

KVB 3

sans niveau 8 2159 23-8-2011 21:30  

Dernière réponse

sans niveau
le pendule, je ne fais que ça
151 posts

9-8-2011
18:40

 

KVB 3

En hier zijn we weeral met de KaVéBées.

Een kennis van me volgde een week stage, op rots, in groepsvorm en onder begeleiding en op het einde van de week werd er een KVB afgenomen. Er werd voorgeklommen, een tweede lengte zelfs en met een klein examen bijhorend over allemaal staal,KN,etc..
Nu is mijn vraag of hij KVB 2 of 3 heeft want de kennis in kwestie gaven ze een 2. Persoonlijk dacht ik dat dit inhield : voorklimmen indoor.

mvg

 

 

Micha Vanhoudt
un verre d'eau svp
19 posts

9-8-2011
19:32

 

Uwe kennis was precies beter naar de kroeg gegaan met z'n geld

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

9-8-2011
19:49

www
 

KVB2 / 3 op stage?

De stageleider beoordeelt over de ganse periode of iemand een KVB3 waard is.
Een 3 wordt alleen uitgereikt als naar het einde toe men geen fouten maakt tegen veiligheid en de handelingen soepel verlopen en men duidelijk blijkt geeft het concept onder de knie te hebben.
Indie dit niet zo is maar de andere technieken wel goed aanwezig zijn (voorklimmen en ombouwen, alle KVB2-handelingen) en het zekeren vlot verloopt krijgt men een KVB2. Idd is de 2 normaal voorbehouden voor voorklimmen zaal, maar als men dit buiten beheerst (buiten de extra KVB3-technieken) krijgt men in een rotsklimsituatie ook een 2...
Met een KVB3 op zak (hoewel een momentaan meetmoment) kan iemand anders ervan uitgaan dat de KVB3-houder minstens enige deftige notie heeft van sportklimmen in een goed uitgerust klimgebied. Maar zoals steeds: ervaring is minstens even belangrijk als een pasje...

 

 

Denis Hoste
fidèle client
222 posts

9-8-2011
20:22

www
 

gewoon uit interesse

ik heb een KVB3 dus weet wat dat inhoudt maar vraag me af, op welk onderdeel van het KVB3 kan je falen waardoor je het KVB3 niet krijgt en dan toch nog slagen voor het KVB2?

Ik heb het KVB2 nooit afgelegd maar dit kan volgens mij enkel meerdere touwlengtes zijn, nee? Of moet je dat ook kennen bij KVB2? Waarschijnlijk niet, lijkt me nogal overbodig indoor... Maar ja, naklimmen en rapellen moet je ook kennen bij KVB1...

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

9-8-2011
21:17

www
 

KVB1 > 3

Je kan alles nalezen op de KBF-site > KVB enz
Samengevat:
KVB1: toprope zaalklimmen (dus zeker niet rapellen)
KVB2: voorklimmen in zaal, met inbegip van 2manieren moulinette
KVB3: rots, rappel, meerdere lengtes, enkelvoudige takel, terugkeer op laatste haak enz... Dus een groter arsenaal dan alleen maar wat lengtekes klimmen.
Have fun!

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

22-8-2011
21:01

www
 

@Rudi: een denkvraagske dan: welke kennis heeft men volgens u nodig om veilig te klimmen in Buggenhout of Bornem? KVB 2 of 3?

 

 

Rudi Frankinouille
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
524 posts
Ik heb laagtevrees...

22-8-2011
21:49

www
 

?

Met of zonder ijsbijlen?

 

 

Jo
parfois ça m'arrive de grimper
1843 posts
Think different!

23-8-2011
21:30

www
 

doe maar zonder.
Mét moeten we met halfkes gaan werken