Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Klimmen @lamiana

rw 6 2891 13-7-2011 20:14  

Dernière réponse

rw
un verre d'eau svp
19 posts

10-7-2011
22:07

 

Klimmen @lamiana

Hallo,
Wij gaan in augustus een stage canyoning @lamiana volgen, maar zouden al enkele dagen eerder willen vertrekken, weet er iemand misschien een paar toffe klimmassieven in de geburen, of enkele via ferrata's?
Groetjes, alvast bedankt

 

 

Kurt D
le pendule, je ne fais que ça
62 posts

10-7-2011
23:15

 

In Broto heb je de via ferrata de Sorrosal die vertrekt aan het eindpunt van de canyon de Sorrosal.
Nabij Torla zijn er enkele kleine klimmasiefjes (info en topo's over te tekenen in het tourismebureau). Dit alles ligt vermoedelijk wel op een uurtje rijden van lamiana.

 

 

koenele
le pendule, je ne fais que ça
98 posts

11-7-2011
09:41

 

informeer je ook eens bij Thomas van Poco Loco. Ik heb met hem daar in de buurt al eens geklommen... Hij zal je alle info kunnen geven...

 

 

jaapi
le pendule, je ne fais que ça
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

11-7-2011
13:10

 

aan de bar van het restaurant in lamiana ligt een zelfsamengestelde topo van enkele kleine massiefkes die vlakbij liggen (paar minuten rijden). Sommige gebiedjes zijn heel recent behaakt. De topo is daar te bekijken. Of je hem ook mag meenemen, dat weet ik niet.

Er bestaat ook een officiele topo van die streek, maar geen idee waar je die kan kopen. Daar staan grotere massieven in zoals las devotas etc.
Dan moet je wat langer rijden omdat je telkens van lamiana naar beneden moet en dat duurt even, maar eigenlijk zijn ze niet zo ver. Zeker de moeite

bij deze een link naar een internettopo van devotas en bielsa

http://www.info-pyrenees.com/IMG/pdf/bielsa.pdf

Have fun!

 

 

ET
un verre d'eau svp
16 posts

11-7-2011
21:53

 

Van in 2006 herinner ik me een massief op enkele minuten stappen van Lamiana, zichtbaar vanaf de (enige) weg richting Revilla/Escuain. Zelf klom ik toen nog niet dus bijgevolg ook niet gelet op technische details Misschien kan je ook Tijl eens om advies vragen, want volgens mij heb ik hem daar toen zien klimmen. Succes en veel plezier ginder!

 

 

Tijl
moderator, maar dan wel de verslaafde versie
5207 posts
Climbing is the art of finding a possibility in something that is seemingly impossible.

11-9-2012
21:28

www