Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Corsica in de zomer?

FL 4 2921 31-1-2011 11:43  

Dernière réponse

FL
parfois ça m'arrive de grimper
2239 posts

29-1-2011
23:50

 

Corsica in de zomer?

Ik vind allerlei interessante dingen over klimmen op Corsica, maar als ik iets over datums vind dan is het september of nog later.

Hoe is het daar eind juli? Te doen of zo heet dat ge dan vastbakt aan de rots?

 

 

Hube
Master Chief
5488 posts

30-1-2011
12:54

www
 

Eind juli is niet te doen. Ik was er begin juni en het was bijna onmogelijk te klimmen met schone weer

Hube

 

 

MatthiV
est-ce que j'ai droit à une bière ?
41 posts

30-1-2011
20:06

 

waaaarmmmmm

Helemaal met Hube accoord...

3 weken op rondreis geweest door noord-corsica in juli 2009, in die 3 weken bijna geen wolk gezien en dus ook altijd volle bak zon en een stofbakkes.

Aan de kust valt nogal mee om rustige dingen te doen (terrasjes, wandelingetjes, strand, enz), vanuit Porto 1 top beklommen al wandelend dan nog (Capu d'Ortu), en da's gewoon moordend.

Van zodra ge naar het binnenland gaat, gaat temperatuur vlotjes naar meer dan 35 graden in de schaduw, en wegens lage vegetatie is er OVERAL zon. In de bergen iets frisser, maar de zon is alomtegenwoordig. Wij hebben uiteindelijk de Paglia Orba 's ochtends vroeg gedaan voor de zon er stond en dan was het wel leuk.

Slapen doede ook al niet goed omdat het kwik nooit daalt onder de 30 graden, plakken in uw tent dus. En dan nog niks gezegd van de muggen...

Maar in elk geval, de mensen die actief gaan doen op Corsica in juli of augustus vind ik een beetje zottekes. Ge moet in elk geval van zweten houden en een airco op je rug hebben.

Mijn goede raad: ga niet naar Corsica putje zomer... neem eerder juni of september voor in het gebergte. Of zelfs later nog, in de herfstvakantie of zo. Pas op met te vroeg gaan op het seizoen: sneeuw blijft soms redelijk lang liggen en dan hebt ge plots heel andere routes...

Veel plezier!

 

 

Koen
est-ce que j'ai droit à une bière ?
37 posts

31-1-2011
11:43

 

Ben er in september geweest :
Bijna geen regen en nog steeds zo warm dat we bijna enkel noord-wanden hebben geklommen

Dit was een zalige topo :
http://www.topoguide.de/Korsika/korsika.html

T waren de mooiste rotsen die ik ooit gezien heb
Zeker gaan !

Groeten
Koen