Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Saas-dal begin Juli

mcxavier 6 2386 31-1-2011 20:41  

Dernière réponse

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

25-1-2011
19:01

 

Saas-dal begin Juli

Beste klimliefhebbers!

Ik ben redelijk nieuw in het alpine circuit en ga deze zomer naar Saas-Fee. Graag had ik daar de Allalin, Weismiess en andere omliggende bergtoppen willen proberen. Echter ontbreekt het mij aan ervaring om dit puur op mijn eentje te doen en vind ik een lokale berggids extreem duur (200 euro voor 1 tocht). Daarom dacht ik eraan hier een berichtje te posten voor personen die eventueel op dat moment ook in het Saas-dal verblijven en die mij mee zouden willen nemen op hun pad? Ik heb reeds mijn klimgerief gekocht (enkel geen touw).

Is er iemand die dit ziet zitten? (Ik ga al jaren naar de bergen dus op uithouding en conditie zit ik zeker ok) Zijn er mensen op dat moment ook in Saas-... ?
Het zou zeer welkom zijn om van iemand de kneepjes te kunnen leren

Groeten!

 

 

rods
fidèle client
375 posts

25-1-2011
19:21

www
 

KBF organiseert stages waar je alles kan leren.

http://klimenbergsportfederatie.be/internet/stages/stages_clubpagina.php?ST=&NIV=&Submit2=

Is een goede manier om alles aan te leren.

 

 

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

26-1-2011
19:30

 

Ja, maar die stages vallen juist tussen mijn verlof, dus kan ik geen van deze volledig doorlopen...

 

 

Pieter dp
fidèle client
223 posts
if you let go you will not fall, you will fly

28-1-2011
12:51

 

Bij Namaste kan je ook stages volgen. Misschien komen deze datums wel uit:
http://www.namaste-alpinisme.be/10opleidingsstages.htm

 

 

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

30-1-2011
09:37