Le vrai Café de Belclimb. Tout sur l'escalade...
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Saas-dal begin Juli

mcxavier 6 2386 31-1-2011 20:41  

Dernière réponse

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

25-1-2011
19:01

 

Saas-dal begin Juli

Beste klimliefhebbers!

Ik ben redelijk nieuw in het alpine circuit en ga deze zomer naar Saas-Fee. Graag had ik daar de Allalin, Weismiess en andere omliggende bergtoppen willen proberen. Echter ontbreekt het mij aan ervaring om dit puur op mijn eentje te doen en vind ik een lokale berggids extreem duur (200 euro voor 1 tocht). Daarom dacht ik eraan hier een berichtje te posten voor personen die eventueel op dat moment ook in het Saas-dal verblijven en die mij mee zouden willen nemen op hun pad? Ik heb reeds mijn klimgerief gekocht (enkel geen touw).

Is er iemand die dit ziet zitten? (Ik ga al jaren naar de bergen dus op uithouding en conditie zit ik zeker ok) Zijn er mensen op dat moment ook in Saas-... ?
Het zou zeer welkom zijn om van iemand de kneepjes te kunnen leren

Groeten!

 

 

rods
fidèle client
375 posts

25-1-2011
19:21

www
 

KBF organiseert stages waar je alles kan leren.

http://klimenbergsportfederatie.be/internet/stages/stages_clubpagina.php?ST=&NIV=&Submit2=

Is een goede manier om alles aan te leren.

 

 

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

26-1-2011
19:30

 

Ja, maar die stages vallen juist tussen mijn verlof, dus kan ik geen van deze volledig doorlopen...

 

 

Pieter dp
fidèle client
223 posts
if you let go you will not fall, you will fly

28-1-2011
12:51

 

Bij Namaste kan je ook stages volgen. Misschien komen deze datums wel uit:
http://www.namaste-alpinisme.be/10opleidingsstages.htm

 

 

mcxavier
un verre d'eau svp
12 posts

30-1-2011
09:37

 

Bedankt voor het alternatief, maar dit is niet in het Saas-dal (we hebben daar al geboekt, dus zou het een beetje dwaas zijn van nu ergens anders naartoe te gaan...). Is er niemand die mij eens kan meenemen naar Allalin en/of Weissmies, die mij een beetje de trucjes kan tonen op deze toch eerder eenvoudige top?

Ik ben 24 jaar, heb een zeer goede fysiek, ga al jaren naar de bergen en wil nu graag eens de grens een beetje opschuiven (vroeger steeds hoge hutten gedaan, waaronder brandenburgerhaus, hoogste (3272m) hut vanuit Vent) en heb al mijn klimmateriaal.

Groeten en alvast bedankt voor de reacties!

 

 

Werner
où sont mes tabourets de bar personnalisés?
509 posts

31-1-2011
20:41

 

trucjes en kneepjes zijn allemaal zeer ok ... tot het toch eens fout gaat. Stages en cursussen worden niet zonder reden ingericht.

Ik zou niemand zonder enige kennis van zaken meenemen. Ook niet op de Allalin noch de Weismiess. Niettegenstaande het twee relatief makkelijke toppen is en blijft het hooggebergte en de gevaren reeël.

Misschien vind je 200 Euro veel geld maar als ze jou moeten komen halen met de heli, zal je er voor 200 euro niet zijn. Niet dat ik je dat toewens maar zie het eens in dat perspectief.

Groetjes,
Werner