Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

onvindbare routes in Beez

Liesbeth moesen 6 2916 2-11-2014 20:18  

Dernière réponse

Liesbeth moesen
un verre d'eau svp
18 posts

1-11-2014
20:44

 

onvindbare routes in Beez

De topo van Beez is echt een ramp voor me
Er is een stuk van het massief dat ik niet terug vind in de topo. Het ligt rechts van centenaire escalator. Een wand waar een 4 tal routes opliggen. De meest linkse route schat ik in als een 5a, die rechts ervan een 5b en die daarnaast een 6a. Zijn wel mooie opwarm routes. De meest rechtse heb ik niet geklommen. Weet iemand waarover ik het heb?

Ps: moest iemand zich geroepen voelen om een nieuwe topo te maken, graag..!!!

Liesbeth

 

 

samson
est-ce que j'ai droit à une bière ?
43 posts

1-11-2014
21:17

 

Dat zijn inderdaad nieuwere routes. Ik heb ze zelf in mijn topo bijgetekend via een Hollander. In de topo kan je zelf aanvullen:
- tussen nummer 1 en 8 is het een 5a
- tussen nummer 9 en 10 is er ook ééntje bijgekomen, die is 5c+
- op de rechtse wand zijn er nog 3 in de overhang: van links naar rechts is dat 6b, 6a+ en 6a

Sam

 

 

Liesbeth moesen
un verre d'eau svp
18 posts

1-11-2014
21:40

 

Aaaaahh ok, zo wordt het me wel duidelijker. Thanks Sam. Die wat ik dan 6a geschat had wordt 5c+ gegeven. ca va. Ben ik mee akkoord

grtz

 

 

Kees Breek
fidèle client
278 posts

1-11-2014
21:40

 

De topo van Beez is inderdaad niet meer helemaal up-to-date. Op verschillende plekken zijn nieuwe routes en varianten ingeboord. Je kunt ze allemaal wel terug vinden in de database, maar dat vergt wel enig gepuzzel. Het zijn er meer dan de gene die al zijn genoemd.
Centenaire nog niet genoemd
- Rond de 1tl van de Annemarie en de Sophie zijn 4 nieuwe lijnen (5c-6a+)
- iets naar rechts nog 2 (5b/c)
rechts van Santir wetnin 6c rode haken
Liederkerke
- rechts van sombrero een 5c
- feu follet rechtdoor variant 5b
Ecrin
- linker variant arete de la boisson 5a
Junction
linker variant etat douteux 5a

 

 

Liesbeth moesen
un verre d'eau svp
18 posts

1-11-2014
22:03

 

Merciekes...

Helemaal rechts trouwens, voorbij Fanette, nog wat hogerop, allemaal korte routjes, daar snap ik ook geen hol van.

Besluit: dringend nieuwe topo nodig !!!!

 

 

Roel 1
fidèle client
339 posts

2-11-2014
20:18

 

Daar rechts van de Fanette is de Rocher Caribou. Daar liggen een paar heel mooie routes op. Wel geen kado's.