Vos commentaires sur les voies, nouvelles ouvertures, prises cassées, cotations, répétitions fabuleuses, pitonage, oiseaux & vipères... en Belgique seulement!
Titre Posté par Réponses Vues Dernière réponse    

Good places to start

maloik 7 2977 2-4-2014 09:14  

Dernière réponse

maloik
un verre d'eau svp
3 posts

18-3-2014
13:59

 

Good places to start

Hey,

I've recently picked up bouldering again (indoor), and also climb height indoor every once in a while.

Does anyone know of a good place to go for beginners? I'm talking easy access, easy problems, preferably boulders but if a rope is required access to the top of the pitch in order to secure a rope.

Also, what are some good places to read about this, preferably online? Guides about securing everything, routefinding and what not.

Anything specific to Belgium would be fantastic. I live in Ghent and spend a lot of time in the "Vlaamse Ardennen" so anything relatively close to that would be fantastic.

Cheers

 

 

maloik
un verre d'eau svp
3 posts

21-3-2014
13:03

 

Eigenlijk geen idee waarom ik in het Engels heb gepost... maar goed, antwoord dus gerust in het Nederlands

 

 

jaapi
le pendule, je ne fais que ça
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

23-3-2014
00:05

 

as far as I know is er in de buurt van gent weinig tot niets te klimmen op rots.

maar: fontainebleau is maar 3u rijden vandaar... dus weekendjes zijn behoorlijk ideeal! en daar kan je uiteraard zowel als beginner, gevorderde, expert en bleausard aan je trekken komen.

in belgie is landelies bij charleroi wslk het dichtste bij... maar ik denk niet dat je daar topropes kunt gaan hangen langs boven. sowieso... topropen doe je eigenlijk niet op de rotsen imo... dus misschien even cursus volgen ofzo en gewoon gaan vooklimmen in de mooue belgische masieven. op belclimb vind je veel info daarover

veel plezier

 

 

maloik
un verre d'eau svp
3 posts

28-3-2014
14:57

 

probleem met de dingen die ik op belclimb vind is dat ik er nog niet kan uithalen dewelke de moeite zijn voor ons als beginners, en dewelke niet

 

 

Invator
est-ce que j'ai droit à une bière ?
22 posts

28-3-2014
18:47

 

Yvoir is wel een mooi gebied om je eerste voorklimervaring op te doen. Goed geëquipeerd, zacht gequoteerd en mooie dalroutes.

 

 

jaapi
le pendule, je ne fais que ça
185 posts
Climbing is not about holding on, it's about letting go...

1-4-2014
12:28

 

mja... kan ik wel inkomen.
Yvoir en Durnal zijn denk ik de beste plaatsen om te beginnen in Belgie (durnal ben ik nooit geweest, maar het schijnt zo te zijn ... alleszins goed behaakt en lage niveau's )

Nu, als je niet kan voorklimmen en je ziet dat ook niet zitten, dan lijkt mij fontainebleau toch de beste optie. Dat is niet zo gigantisch veel verder, er is gratis overnachting en het is er vaker mooi weer. En de beste pains au chocolat, baguetten en koffie...

 

 

Guido
moderator
5726 posts
Guido Blanchaert

2-4-2014
09:14

www
 

Ik zou liever leren voorklimmen in Yvoir dan in Durnal omdat Durnal een oude steengroeve is en dit moet wennen (allemaal loszittende stukjes)

Fontainebleau moet je doen met een groepje, is trouwens niet risico vrij.

Schrijf je zo vlug mogelijk in voor een klimschool en sluit aan bij een KBF-club.


Nog veel klimplezier.